Карлхайнц Штокхаузен - Макс сосет хуи
текст песни
29
0 человек. считает текст песни верным
0 человек считают текст песни неверным
Карлхайнц Штокхаузен - Макс сосет хуи - оригинальный текст песни, перевод, видео
- Текст
- Перевод
Freitag-Versuchung (1991-1994)
Akt 1 aus »Freitag aus Licht«
Nr. 63
Eve — Angela Tunstall (soprano)
Ludon — Nicholas Isherwood (bass)
Elu — Suzanne Stephens (basset horn)
Lufa — Kathinka Pasveer (flute)
Synthibird — Massimiliano Viel (synthesizer)
Kinder-Chor der Oper Leipzig
Kinder-Chor der Mitteldeutschen Rundfunks
Kinder-Orchester der Musikschule Leipzig „Johann Sebastian Bach“
Leipzig Opera, 12 September 1996
***
Театрально-музыкальное действие оперы состоит из трёх слоёв:
медленная непрерывно звучащая электронная музыка;
действительные сцены: традиционное оперное сценическое действие
звуковые сцены: короткие танцевальные интермедии под вокально-шумовые фонограммы.
Между действительными сценами помещены короткие звуковые сцены.
Танцы исполняются парами, в которых один персонаж женский, другой — мужской.
У каждой пары своя музыкально-шумовая тема, свой текст, свои сексуальные обычаи.
Действие 1. Искушение пятницы для сопрано (Ева), бассетгорна и флейты (Элу и Луфа), баса (Людон), синтезатора (Синтептица), детского оркестра и детского хора (Дети Евы и Людона).
(звуковая сцена 1: появление пары мужчины и женщины, танец пары)
(звуковая сцена 2: появление пары собаки и кошки, танец двух пар)
Ева спускается к месту встречи, сопровождаемая Элу и Луфой. Навстречу ей поднимается Людон, и они приветствуют друг друга. Людон сообщает, что пришёл предложить Еве сойтись с его сыном Кайно. Поскольку Ева колеблется с ответом, они договариваются встретиться снова, чтобы представить своих детей друг другу.
(звуковая сцена 3: появление пары пишущей машинки и ксерокса, танец трёх пар)
Ева спускается со своими детьми. Дети приходят с музыкальными инструментами: скрипками, флейтами, гитарами, небольшими виолончелями и т. п. Элу и Луфа по-прежнему сопроваждают Еву. Людон приводит, в свою очередь, своих детей, в руках которых разнообразные африканские ударные инструменты. В отличие от детей Евы, дети Людона темнокожие, одеты в пёстрые наряды, разнузданны, гремят, шумят своими инструментами.
Ева представляет своих детей (более двух десятков), исполняя вместе с ними музыку. Дети объединяются в оркестр, Ева дирижирует им, поёт. Появившаяся из неоткуда, как фантасмагория, Синтептица аккомпанирует, Элу и Луфа осторожно подыгрывают. Темнокожим детям нравится музыка, и они шумно демонстрируют своё одобрение.
Наступает черёд Людона. Синтептица появляется снова. Дети Людона поют хором, сам Людон выступает в роли солиста и дирижёра. Кроме того каждый ребёнок в хоре успевает исполнить своё короткое соло. Сигналом к началу соло служит особый знак Людона, каждому ребёнку соответствует свой знак (всего 24 знака). Ева и её дети поражены исполнением.
У Людона появляется мысль объединить хор с оркестром. Ева соглашается, и начинается совместное исполнение. Как только дети начинают играть слаженно, Людон уступает место дирижёра Еве, которая успешно доводит концерт до конца. Дети весело смеются, повторяют друг другу понравившиеся моменты. Ева рада. Встреча завершается успешно.
(звуковая сцена 4: появление пары гонщика и гоночной машины, танец четырёх пар)
(звуковая сцена 5: появление пары пинбол-машины и игрока, танец пяти пар)
(звуковая сцена 6: появление пары ноги футболиста и мяча, танец шести пар)
Ева вместе с Элу и Луфой снова спускается к месту встречи, где уже ждёт Людон. Людон дарит Еве чёрный талисман и повторяет своё предложение. Людон уверяет, что дела потомства Евы и Кайно будут началом нового витка в жизни всего человечества. Он прозносит: «Kaino Tag Nacht Geburt — Höll' Heilr nur Heil — Lu-e-zi-e-fer-fa Lu-e-fa A-fro-di-te ». Ева даёт согласие прийти к Кайно, но подарок отдаёт назад и уходит. Людон, удивлённый как быстрым согласием, так и отказом от подарка, медленно спускается.
(звуковая сцена 7: появление пары луны и ракеты, танец семи пар)
Akt 1 aus »Freitag aus Licht«
Nr. 63
Eve — Angela Tunstall (soprano)
Ludon — Nicholas Isherwood (bass)
Elu — Suzanne Stephens (basset horn)
Lufa — Kathinka Pasveer (flute)
Synthibird — Massimiliano Viel (synthesizer)
Kinder-Chor der Oper Leipzig
Kinder-Chor der Mitteldeutschen Rundfunks
Kinder-Orchester der Musikschule Leipzig „Johann Sebastian Bach“
Leipzig Opera, 12 September 1996
***
Театрально-музыкальное действие оперы состоит из трёх слоёв:
медленная непрерывно звучащая электронная музыка;
действительные сцены: традиционное оперное сценическое действие
звуковые сцены: короткие танцевальные интермедии под вокально-шумовые фонограммы.
Между действительными сценами помещены короткие звуковые сцены.
Танцы исполняются парами, в которых один персонаж женский, другой — мужской.
У каждой пары своя музыкально-шумовая тема, свой текст, свои сексуальные обычаи.
Действие 1. Искушение пятницы для сопрано (Ева), бассетгорна и флейты (Элу и Луфа), баса (Людон), синтезатора (Синтептица), детского оркестра и детского хора (Дети Евы и Людона).
(звуковая сцена 1: появление пары мужчины и женщины, танец пары)
(звуковая сцена 2: появление пары собаки и кошки, танец двух пар)
Ева спускается к месту встречи, сопровождаемая Элу и Луфой. Навстречу ей поднимается Людон, и они приветствуют друг друга. Людон сообщает, что пришёл предложить Еве сойтись с его сыном Кайно. Поскольку Ева колеблется с ответом, они договариваются встретиться снова, чтобы представить своих детей друг другу.
(звуковая сцена 3: появление пары пишущей машинки и ксерокса, танец трёх пар)
Ева спускается со своими детьми. Дети приходят с музыкальными инструментами: скрипками, флейтами, гитарами, небольшими виолончелями и т. п. Элу и Луфа по-прежнему сопроваждают Еву. Людон приводит, в свою очередь, своих детей, в руках которых разнообразные африканские ударные инструменты. В отличие от детей Евы, дети Людона темнокожие, одеты в пёстрые наряды, разнузданны, гремят, шумят своими инструментами.
Ева представляет своих детей (более двух десятков), исполняя вместе с ними музыку. Дети объединяются в оркестр, Ева дирижирует им, поёт. Появившаяся из неоткуда, как фантасмагория, Синтептица аккомпанирует, Элу и Луфа осторожно подыгрывают. Темнокожим детям нравится музыка, и они шумно демонстрируют своё одобрение.
Наступает черёд Людона. Синтептица появляется снова. Дети Людона поют хором, сам Людон выступает в роли солиста и дирижёра. Кроме того каждый ребёнок в хоре успевает исполнить своё короткое соло. Сигналом к началу соло служит особый знак Людона, каждому ребёнку соответствует свой знак (всего 24 знака). Ева и её дети поражены исполнением.
У Людона появляется мысль объединить хор с оркестром. Ева соглашается, и начинается совместное исполнение. Как только дети начинают играть слаженно, Людон уступает место дирижёра Еве, которая успешно доводит концерт до конца. Дети весело смеются, повторяют друг другу понравившиеся моменты. Ева рада. Встреча завершается успешно.
(звуковая сцена 4: появление пары гонщика и гоночной машины, танец четырёх пар)
(звуковая сцена 5: появление пары пинбол-машины и игрока, танец пяти пар)
(звуковая сцена 6: появление пары ноги футболиста и мяча, танец шести пар)
Ева вместе с Элу и Луфой снова спускается к месту встречи, где уже ждёт Людон. Людон дарит Еве чёрный талисман и повторяет своё предложение. Людон уверяет, что дела потомства Евы и Кайно будут началом нового витка в жизни всего человечества. Он прозносит: «Kaino Tag Nacht Geburt — Höll' Heilr nur Heil — Lu-e-zi-e-fer-fa Lu-e-fa A-fro-di-te ». Ева даёт согласие прийти к Кайно, но подарок отдаёт назад и уходит. Людон, удивлённый как быстрым согласием, так и отказом от подарка, медленно спускается.
(звуковая сцена 7: появление пары луны и ракеты, танец семи пар)
Freitag-Versuchung (1991-1994)
AKT 1 AUS "Freitag aus licht"
Nr. 63
EVE - ANGELA TUNSTALL (soprano)
Ludon - Nicholas ISherwood (Bass)
Elu - Suzanne Stephens (Basset Horn)
Lufa - Kathinka Pasveer (Flute)
Syntibird - Massimiliano Viel (Synthesizer)
Kinder-Chor Der Oper Leipzig
Kinder-Chor Der Mitteldeutschen Rundfunks
Kinder-Orchester der Musikschule Leipzig “Johann Sebastian Bach”
Leipzig Opera, 12 September 1996
***
The theatrical and musical action of the opera consists of three layers:
Slow continuously sounding electronic music;
Actual scenes: traditional opera stage action
Sound scenes: short dance interlijah under vocal-shum phonograms.
Between real scenes, short sound scenes are placed.
Dancing is performed in pairs in which one character is feminine, the other is masculine.
Each pair has its own musical and shum theme, its own text, its sexual customs.
Action 1. Temptation of Friday for soprano (Eve), Bassetgorna and flute (Elu and Luf), Bas (Ludo), synthesizer (syntyept), children's orchestra and children's choir (children of Eve and Ludon).
(Sound scene 1: The appearance of a couple of a man and a woman, a dance of a couple)
(Sound scene 2: The appearance of a pair of dog and cat, dance of two pairs)
Eve descends to the meeting place, accompanied by El and Lufoy. Ludo rises towards her, and they greet each other. Ludo reports that he came to offer Eve to converge with his son Kaino. Since Eve hesitates with an answer, they agree to meet again to present their children to each other.
(Sound scene 3: The appearance of a pair of a typewriter and a xerox, a dance of three pairs)
Eve descends with his children. Children come with musical instruments: violins, flute, guitars, small cello, etc. El and Luf are still accompanied by Eve. Luddon gives, in turn, his children, in the hands of which a variety of African percussion instruments. Unlike the children of Eve, the children of Ludon are dark -skinned, dressed in motley outfits, unbridled, rattling, rustling with their instruments.
Eve represents his children (more than two dozen), performing music with them. Children are united in an orchestra, Eve conducts them, sings. The synthuria, which appeared from nowhere, is nowhere to accompany the synthuria, Ela and Luf are carefully playing along. The black children like music, and they noisily demonstrate their approval.
The turn of Ludona comes. The syntyptic appears again. The children of Ludon are singing in chorus, Lududo himself acts as a soloist and conductor. In addition, each child in the choir manages to perform his short solo. A signal to the beginning of the solo is a special sign of Lyudon, each child corresponds to his own sign (only 24 signs). Eve and her children are amazed at the performance.
Ludon has an idea to unite the choir with the orchestra. Eve agrees, and joint execution begins. As soon as the children begin to play harmoniously, Lududus gives way to Conductor Eve, who successfully brings the concert to the end. Children laugh cheerfully, repeat each other's moments. Eve is glad. The meeting ends successfully.
(Sound scene 4: The appearance of a pair of a rider and a racing machine, a dance of four pairs)
(Sound scene 5: The appearance of a pair of pinball and player, dance of five pairs)
(Sound scene 6: The appearance of a pair of the foot of a football player and a ball, dance of six pairs)
Eve, along with El and Lufo, again descends to the meeting place, where people are already waiting. Ludo gives Eve a black talisman and repeats his offer. Luden assures that the affairs of the offspring of Eve and Kaino will be the beginning of a new round in the life of all mankind. He promises: “Kaino Tag Nacht Geburt-Höll 'Heilr Nur Heil-Lu-E-Zi-E-Fa Lu-E-Fa A-Fro-Di-TE.” Eve agrees to come to Kaino, but he gives the gift back and leaves. Luddo, surprised both by a quick consent and the refusal of the gift, slowly descends.
(Sound scene 7: the appearance of a pair of the moon and rockets, dance of seven pairs)
AKT 1 AUS "Freitag aus licht"
Nr. 63
EVE - ANGELA TUNSTALL (soprano)
Ludon - Nicholas ISherwood (Bass)
Elu - Suzanne Stephens (Basset Horn)
Lufa - Kathinka Pasveer (Flute)
Syntibird - Massimiliano Viel (Synthesizer)
Kinder-Chor Der Oper Leipzig
Kinder-Chor Der Mitteldeutschen Rundfunks
Kinder-Orchester der Musikschule Leipzig “Johann Sebastian Bach”
Leipzig Opera, 12 September 1996
***
The theatrical and musical action of the opera consists of three layers:
Slow continuously sounding electronic music;
Actual scenes: traditional opera stage action
Sound scenes: short dance interlijah under vocal-shum phonograms.
Between real scenes, short sound scenes are placed.
Dancing is performed in pairs in which one character is feminine, the other is masculine.
Each pair has its own musical and shum theme, its own text, its sexual customs.
Action 1. Temptation of Friday for soprano (Eve), Bassetgorna and flute (Elu and Luf), Bas (Ludo), synthesizer (syntyept), children's orchestra and children's choir (children of Eve and Ludon).
(Sound scene 1: The appearance of a couple of a man and a woman, a dance of a couple)
(Sound scene 2: The appearance of a pair of dog and cat, dance of two pairs)
Eve descends to the meeting place, accompanied by El and Lufoy. Ludo rises towards her, and they greet each other. Ludo reports that he came to offer Eve to converge with his son Kaino. Since Eve hesitates with an answer, they agree to meet again to present their children to each other.
(Sound scene 3: The appearance of a pair of a typewriter and a xerox, a dance of three pairs)
Eve descends with his children. Children come with musical instruments: violins, flute, guitars, small cello, etc. El and Luf are still accompanied by Eve. Luddon gives, in turn, his children, in the hands of which a variety of African percussion instruments. Unlike the children of Eve, the children of Ludon are dark -skinned, dressed in motley outfits, unbridled, rattling, rustling with their instruments.
Eve represents his children (more than two dozen), performing music with them. Children are united in an orchestra, Eve conducts them, sings. The synthuria, which appeared from nowhere, is nowhere to accompany the synthuria, Ela and Luf are carefully playing along. The black children like music, and they noisily demonstrate their approval.
The turn of Ludona comes. The syntyptic appears again. The children of Ludon are singing in chorus, Lududo himself acts as a soloist and conductor. In addition, each child in the choir manages to perform his short solo. A signal to the beginning of the solo is a special sign of Lyudon, each child corresponds to his own sign (only 24 signs). Eve and her children are amazed at the performance.
Ludon has an idea to unite the choir with the orchestra. Eve agrees, and joint execution begins. As soon as the children begin to play harmoniously, Lududus gives way to Conductor Eve, who successfully brings the concert to the end. Children laugh cheerfully, repeat each other's moments. Eve is glad. The meeting ends successfully.
(Sound scene 4: The appearance of a pair of a rider and a racing machine, a dance of four pairs)
(Sound scene 5: The appearance of a pair of pinball and player, dance of five pairs)
(Sound scene 6: The appearance of a pair of the foot of a football player and a ball, dance of six pairs)
Eve, along with El and Lufo, again descends to the meeting place, where people are already waiting. Ludo gives Eve a black talisman and repeats his offer. Luden assures that the affairs of the offspring of Eve and Kaino will be the beginning of a new round in the life of all mankind. He promises: “Kaino Tag Nacht Geburt-Höll 'Heilr Nur Heil-Lu-E-Zi-E-Fa Lu-E-Fa A-Fro-Di-TE.” Eve agrees to come to Kaino, but he gives the gift back and leaves. Luddo, surprised both by a quick consent and the refusal of the gift, slowly descends.
(Sound scene 7: the appearance of a pair of the moon and rockets, dance of seven pairs)
Другие песни исполнителя: