Никита Соловьев - Еду на джихад
текст песни
140
0 человек. считает текст песни верным
0 человек считают текст песни неверным
Никита Соловьев - Еду на джихад - оригинальный текст песни, перевод, видео
- Текст
- Перевод
Бисмил-ляяхи ррахмаани ррахиим.
Аль-хамду лил-ляяхи раббиль-‘аалямиин.
Ар-рахмаани ррахиим.
Мяялики яумид-диин.
Ийяякя на’буду ва ийяякя наста’иин.
Ихдина ссырааталь-мустакыим.
Сыраатол-лязийна ан’амта ‘аляйхим, гайриль-магдууби ‘аляйхим ва ляд-дооллиин. Амин2.
Перевод и смысл суры «Аль-Фатиха»:
1. Именем Аллаха [именем Бога, Творца всего сущего, Одного и Единственного для всех и вся], милость которого безгранична и вечна. Сура начинается именем Аллаха Единого, Совершенного, Всемогущего, Безупречного. Он — Милостивый, Податель Блага (великого и малого, общего и частного).
2. Истинное восхваление принадлежит только Аллаху — Господу 3 миров. Все виды прекраснейшей хвалы Аллаху Единому за все, что Он предопределил4 для Своих рабов. Вся слава Аллаху — Творцу и Господу обитателей миров5. В этом откровении Всевышний нарек себя Господом миров, тем самым подчеркнул, что Он один творит, управляет и одаряет благами кого пожелает. Всевозможные природные явления, экономические и политические кризисы, великие научные открытия и яркие исторические события — всем этим Всевышний управляет и распоряжается происходящим на этой Земле, ведя Жизнь по единому замыслу. Он — единственный Обладатель настоящей власти.
3. Милость которого безгранична и вечна. Аллах — Всемилостив. Он один — Источник Милости и Податель всякого Блага (великого и малого).
4. Владыке Судного дня. Аллах один — Властелин Судного дня — Дня расчета и воздаяния. И никто, кроме Него, не властен ни над чем в этот День. В Судный День каждый получит воздаяние за все поступки, слова и дела, которые он совершал в этой мирской жизни, хорошее или плохое. «И кто совершил хоть на вес пылинки добра [без сомнений], увидит это. А кто совершил хоть на вес пылинки зла [непременно и без сомнений], также увидит это» (Св. Коран, 99:7-8).
5. Тебе поклоняемся и у Тебя просим помощи [поддержки, Божьего благословения в делах наших].
Поклонение — это понятие объединяющие все слова и дела человека, которыми доволен Всевышний. Актом поклонения может быть доброе слово родному человеку, помощь другому, например, советом, благимпоступкомв его адрес, предоставлением той или иной возможности, оказанием материальной помощи и т. п., при этом делая все это бескорыстно, а иногда и в ущерб себе, своим интересам, и никогда не ожидая благодарности за совершенное благо. Когда душа и разумчеловека свободныот ожидания благодарности, наполняясь только любовью и трепетом пред Творцом, причем трепет этот не на уровне слов, а именно — сердец («и сердца их трепетны»)6 это и является одной из бесконечного количества граней поклонения Всевышнему. Правильность, выверенность намерения и искренность сердца, наполненного любовью к Господу миров, — качества, поднимающие обычное, самое мирское дело до уровня «принимаемого поклонения» Всевышнему и дающие человеку право рассчитывать на ответную Божественную любовь.
Несмотря на то, что мольба о помощи является одной из форм поклонения, Всевышний Аллах, в Своем последнем Писании упомянул о ней отдельно, потому что при совершении любого обряда (дела) раб Аллаха нуждается в помощи своего Господа. Без Его помощи человек никогда не сможет исправно выполнять Божьи веления, терпеливо проходить возникающие трудности и избегать грехов.
6.Направь нас на правильный путь7. [Веди нас прямым путем истины, блага и счастья, направь на него и помоги следовать ему.]
7. Путем Твоих рабов [из числа пророков, посланников, праведников и всех тех, кто удостоен был такой чести], которых Ты наставил на веру в Тебя и которым Ты оказал Свою милость, направив их на прямой путь и оказал им Свое благоволение, но не [веди нас путем] тех, которые вызвали Твой гнев и сбились с пути истиныи блага [не выполняя и не следуя обязательствам предписанным Тобою].
Аль-хамду лил-ляяхи раббиль-‘аалямиин.
Ар-рахмаани ррахиим.
Мяялики яумид-диин.
Ийяякя на’буду ва ийяякя наста’иин.
Ихдина ссырааталь-мустакыим.
Сыраатол-лязийна ан’амта ‘аляйхим, гайриль-магдууби ‘аляйхим ва ляд-дооллиин. Амин2.
Перевод и смысл суры «Аль-Фатиха»:
1. Именем Аллаха [именем Бога, Творца всего сущего, Одного и Единственного для всех и вся], милость которого безгранична и вечна. Сура начинается именем Аллаха Единого, Совершенного, Всемогущего, Безупречного. Он — Милостивый, Податель Блага (великого и малого, общего и частного).
2. Истинное восхваление принадлежит только Аллаху — Господу 3 миров. Все виды прекраснейшей хвалы Аллаху Единому за все, что Он предопределил4 для Своих рабов. Вся слава Аллаху — Творцу и Господу обитателей миров5. В этом откровении Всевышний нарек себя Господом миров, тем самым подчеркнул, что Он один творит, управляет и одаряет благами кого пожелает. Всевозможные природные явления, экономические и политические кризисы, великие научные открытия и яркие исторические события — всем этим Всевышний управляет и распоряжается происходящим на этой Земле, ведя Жизнь по единому замыслу. Он — единственный Обладатель настоящей власти.
3. Милость которого безгранична и вечна. Аллах — Всемилостив. Он один — Источник Милости и Податель всякого Блага (великого и малого).
4. Владыке Судного дня. Аллах один — Властелин Судного дня — Дня расчета и воздаяния. И никто, кроме Него, не властен ни над чем в этот День. В Судный День каждый получит воздаяние за все поступки, слова и дела, которые он совершал в этой мирской жизни, хорошее или плохое. «И кто совершил хоть на вес пылинки добра [без сомнений], увидит это. А кто совершил хоть на вес пылинки зла [непременно и без сомнений], также увидит это» (Св. Коран, 99:7-8).
5. Тебе поклоняемся и у Тебя просим помощи [поддержки, Божьего благословения в делах наших].
Поклонение — это понятие объединяющие все слова и дела человека, которыми доволен Всевышний. Актом поклонения может быть доброе слово родному человеку, помощь другому, например, советом, благимпоступкомв его адрес, предоставлением той или иной возможности, оказанием материальной помощи и т. п., при этом делая все это бескорыстно, а иногда и в ущерб себе, своим интересам, и никогда не ожидая благодарности за совершенное благо. Когда душа и разумчеловека свободныот ожидания благодарности, наполняясь только любовью и трепетом пред Творцом, причем трепет этот не на уровне слов, а именно — сердец («и сердца их трепетны»)6 это и является одной из бесконечного количества граней поклонения Всевышнему. Правильность, выверенность намерения и искренность сердца, наполненного любовью к Господу миров, — качества, поднимающие обычное, самое мирское дело до уровня «принимаемого поклонения» Всевышнему и дающие человеку право рассчитывать на ответную Божественную любовь.
Несмотря на то, что мольба о помощи является одной из форм поклонения, Всевышний Аллах, в Своем последнем Писании упомянул о ней отдельно, потому что при совершении любого обряда (дела) раб Аллаха нуждается в помощи своего Господа. Без Его помощи человек никогда не сможет исправно выполнять Божьи веления, терпеливо проходить возникающие трудности и избегать грехов.
6.Направь нас на правильный путь7. [Веди нас прямым путем истины, блага и счастья, направь на него и помоги следовать ему.]
7. Путем Твоих рабов [из числа пророков, посланников, праведников и всех тех, кто удостоен был такой чести], которых Ты наставил на веру в Тебя и которым Ты оказал Свою милость, направив их на прямой путь и оказал им Свое благоволение, но не [веди нас путем] тех, которые вызвали Твой гнев и сбились с пути истиныи блага [не выполняя и не следуя обязательствам предписанным Тобою].
Bismil-Lyayakhi Rrahmaani Rrahim.
Al-Hamdu Lil-Lyayakhi Rabbil-‘Aalamin.
Ar-Ramaani Rrahim.
Myaliki Yaumid-Diin.
Iyayakya na’budu wa Iyayakya Naka’iin.
Ildina Osraatal-Mustakim.
Syrasaatol-Lazinina Anga ‘Alyahim, Gairil-Magduube‘ Alyahim Va Lyad-Dollin. Amin2.
Translation and meaning of the “al-Fatikha” surah:
1. The name of Allah [by the name of God, the creator of all things, one and the only one for everyone and everything], whose mercy is limitless and eternal. Sura begins with the name of Allah a single, perfect, omnipotent, impeccable. He is the gracious, the Head of the Good (great and small, general and private).
2. True praise belongs only to Allah - the Lord of 3 worlds. All types of the most beautiful praise to Allah is one for everything that he predetermined for his slaves. All glory to Allah - the creator and the Lord of the inhabitants of the worlds5. In this revelation, the Almighty Narez the Lord of the Worlds, thereby emphasized that he alone creates, controls and gives the benefits of whom he wants. All kinds of natural phenomena, economic and political crises, great scientific discoveries and vivid historical events - all this is controlled and disposed of what is happening on this earth, leading life according to a single plan. He is the only owner of real power.
3. The mercy of which is endless and eternal. Allah - all -up. He is alone - the source of mercy and thearte of all good (great and small).
4. The Lord of the Day of Judgment. Allah is one - the Lord of the Day of Days - the day of calculation and retribution. And no one except him is in power over anything on this day. On Judgment Day, everyone will receive retribution for all the actions, words and deeds that he did in this worldly life, good or bad. “And who made a dust of good [without a doubt] at least the weight of the dust. And who made an evil dust at least for the weight of [certainly and without a doubt] will also see this ”(St. Qur'an, 99: 7-8).
5. We worship you and you ask for help [support, God's blessing in our affairs].
Worship is a concept uniting all the words and deeds of a person that the Almighty is pleased with. The act of worship can be a kind word to a native person, helping another, for example, advice, good -consuming his address, providing a particular opportunity, providing material assistance, etc., while doing all this disinterestedly, and sometimes to the detriment of himself, his own interests, and never expecting gratitude for the good good. When the soul and the mindset are free to expect gratitude, filled only with love and trepidation before the Creator, and this thrill is not at the level of words, namely, hearts (“and their hearts are trembling”) 6 This is one of the infinite number of faces of the Almighty. The correctness, verification of the intention and the sincerity of the heart, filled with love for the Lord of the worlds, are qualities that raise the usual, worldwide business to the level of “accepted worship” to the Almighty and give a person the right to count on retaliatory love.
Despite the fact that the prayer for help is one of the forms of worship, Allah Almighty, in his last scripture, mentioned her separately, because when performing any rite (case), the slave of Allah needs the help of his Lord. Without his help, a person can never regularly fulfill God's commands, patiently pass the difficulties that arise and avoid sins.
6. Contact us on the right path7. [Lead us in a direct way of truth, good and happiness, direct it to him and help him follow him.]
7. Through your slaves [from among the prophets, envoys, righteous and all those who were awarded such an honor] that you instructed on faith in you and to whom you showed your mercy, directing them on a direct path and showed them your goodwill, but Do not [lead us] those who caused your anger and went astray from the path of the truth of the good [without fulfilling and not following the obligations prescribed by you].
Al-Hamdu Lil-Lyayakhi Rabbil-‘Aalamin.
Ar-Ramaani Rrahim.
Myaliki Yaumid-Diin.
Iyayakya na’budu wa Iyayakya Naka’iin.
Ildina Osraatal-Mustakim.
Syrasaatol-Lazinina Anga ‘Alyahim, Gairil-Magduube‘ Alyahim Va Lyad-Dollin. Amin2.
Translation and meaning of the “al-Fatikha” surah:
1. The name of Allah [by the name of God, the creator of all things, one and the only one for everyone and everything], whose mercy is limitless and eternal. Sura begins with the name of Allah a single, perfect, omnipotent, impeccable. He is the gracious, the Head of the Good (great and small, general and private).
2. True praise belongs only to Allah - the Lord of 3 worlds. All types of the most beautiful praise to Allah is one for everything that he predetermined for his slaves. All glory to Allah - the creator and the Lord of the inhabitants of the worlds5. In this revelation, the Almighty Narez the Lord of the Worlds, thereby emphasized that he alone creates, controls and gives the benefits of whom he wants. All kinds of natural phenomena, economic and political crises, great scientific discoveries and vivid historical events - all this is controlled and disposed of what is happening on this earth, leading life according to a single plan. He is the only owner of real power.
3. The mercy of which is endless and eternal. Allah - all -up. He is alone - the source of mercy and thearte of all good (great and small).
4. The Lord of the Day of Judgment. Allah is one - the Lord of the Day of Days - the day of calculation and retribution. And no one except him is in power over anything on this day. On Judgment Day, everyone will receive retribution for all the actions, words and deeds that he did in this worldly life, good or bad. “And who made a dust of good [without a doubt] at least the weight of the dust. And who made an evil dust at least for the weight of [certainly and without a doubt] will also see this ”(St. Qur'an, 99: 7-8).
5. We worship you and you ask for help [support, God's blessing in our affairs].
Worship is a concept uniting all the words and deeds of a person that the Almighty is pleased with. The act of worship can be a kind word to a native person, helping another, for example, advice, good -consuming his address, providing a particular opportunity, providing material assistance, etc., while doing all this disinterestedly, and sometimes to the detriment of himself, his own interests, and never expecting gratitude for the good good. When the soul and the mindset are free to expect gratitude, filled only with love and trepidation before the Creator, and this thrill is not at the level of words, namely, hearts (“and their hearts are trembling”) 6 This is one of the infinite number of faces of the Almighty. The correctness, verification of the intention and the sincerity of the heart, filled with love for the Lord of the worlds, are qualities that raise the usual, worldwide business to the level of “accepted worship” to the Almighty and give a person the right to count on retaliatory love.
Despite the fact that the prayer for help is one of the forms of worship, Allah Almighty, in his last scripture, mentioned her separately, because when performing any rite (case), the slave of Allah needs the help of his Lord. Without his help, a person can never regularly fulfill God's commands, patiently pass the difficulties that arise and avoid sins.
6. Contact us on the right path7. [Lead us in a direct way of truth, good and happiness, direct it to him and help him follow him.]
7. Through your slaves [from among the prophets, envoys, righteous and all those who were awarded such an honor] that you instructed on faith in you and to whom you showed your mercy, directing them on a direct path and showed them your goodwill, but Do not [lead us] those who caused your anger and went astray from the path of the truth of the good [without fulfilling and not following the obligations prescribed by you].