Свами Вишну Дэв - Глава 76. Полет стрелы. Созерцание естественного
текст песни
10
0 человек. считает текст песни верным
0 человек считают текст песни неверным
Свами Вишну Дэв - Глава 76. Полет стрелы. Созерцание естественного - оригинальный текст песни, перевод, видео
- Текст
- Перевод
Глава 76. Полет стрелы. Созерцание естественного
1. Созерцать естественное для Мастера означает всегда понимать свою Беспредельность.
2. Слушать голос Духа Беспредельного и созерцать естественное – для Мастера есть одно.
3. Поэтому, когда ученик обрел полное памятование себя и отпустил себя, говорят, что он созерцает естественное.
4. Созерцать естественное всегда и во всем – золотое правило Мастера. Дух Мастера подобен стреле, летящей в цель.
5. Созерцание естественного отличается от памятования себя. Когда ученик просто помнит себя, он помнит только свою человеческую часть. Только отпустив себя, он узнает секрет естественного. Не отпустив себя, как увидеть естественное?
6. Вначале, созерцая естественное, все, что может ученик – это помнить себя. Затем он отпускает себя, открываясь нисходящей силе, чтобы слиться с Беспредельным. Слившись с Беспредельным, он узнает себя. Узнав себя, Мастер помнит Беспредельное, то, что есть и всегда было, поэтому говорят, что он созерцает естественное.
7. Созерцать естественное – есть видение Беспредельного как оно есть, без суждений. Это подобно жизни в центре вселенной или сидению на вершине высочайшей горы, откуда видно все.
8. Все долгие годы испытаний и тренировок ученика требуются, чтобы войти в естественное и услышать тихую песню Беспредельного.
9. Когда проживая в естественном годы, ученик обретает единый вкус, он получает право целиком узнать себя.
10. Истинный Мастер живет изо дня в день, из года в год только естественным. Он дышит, думает, ходит в нем, спит и ест, не зная иного, потому что естественное – есть сам манящий голос Беспредельного, открывающий ему великие тайны одну за другой.
11. Жить в естественном, быть целостным и спонтанным – единственный выбор Мастера, его способ жить и дышать.
12. Пока естественное не найдено, ученик грезит, словно во тьме. Хоть он и строит догадки и чувствует нечто, все это – сны разума.
13. Зная это, Мастер объясняет ученику, как быть предельно осторожным. Реальность обманчива, всегда есть возможность принять игру теней за пламя вселенского пожара, а шорох травы под ногами за шум великого океана.
14. Мастер живет так, что любое его слово, мысль и поступок смешаны с естественным и растут из него. Поэтому Мастер всегда грациозен, изящен, ловок и спонтанен.
15. На что похоже естественное? Мастера говорят, что на чистое, пустое, бескрайнее небо без облаков. Однако, это метафоры. Другие говорят, что оно непоколебимо, подобно горе, и величественно, как великий царь жителей неба.
16. Понемногу раскрывая его, ученик бережет и пестует естественное, как мать – единственное дитя. Когда оно набрало силу, Мастер отпускает его на свободу и позволяет ему действовать спонтанно.
17. Мастер, растворивший себя в Беспредельном, ищет способы закалить естественное и придать ему безграничную силу, поэтому он ставит себя в необычные условия и играет там, куда ученику доступ запрещен. Это именуют «зажигание плотных грез».
1. Созерцать естественное для Мастера означает всегда понимать свою Беспредельность.
2. Слушать голос Духа Беспредельного и созерцать естественное – для Мастера есть одно.
3. Поэтому, когда ученик обрел полное памятование себя и отпустил себя, говорят, что он созерцает естественное.
4. Созерцать естественное всегда и во всем – золотое правило Мастера. Дух Мастера подобен стреле, летящей в цель.
5. Созерцание естественного отличается от памятования себя. Когда ученик просто помнит себя, он помнит только свою человеческую часть. Только отпустив себя, он узнает секрет естественного. Не отпустив себя, как увидеть естественное?
6. Вначале, созерцая естественное, все, что может ученик – это помнить себя. Затем он отпускает себя, открываясь нисходящей силе, чтобы слиться с Беспредельным. Слившись с Беспредельным, он узнает себя. Узнав себя, Мастер помнит Беспредельное, то, что есть и всегда было, поэтому говорят, что он созерцает естественное.
7. Созерцать естественное – есть видение Беспредельного как оно есть, без суждений. Это подобно жизни в центре вселенной или сидению на вершине высочайшей горы, откуда видно все.
8. Все долгие годы испытаний и тренировок ученика требуются, чтобы войти в естественное и услышать тихую песню Беспредельного.
9. Когда проживая в естественном годы, ученик обретает единый вкус, он получает право целиком узнать себя.
10. Истинный Мастер живет изо дня в день, из года в год только естественным. Он дышит, думает, ходит в нем, спит и ест, не зная иного, потому что естественное – есть сам манящий голос Беспредельного, открывающий ему великие тайны одну за другой.
11. Жить в естественном, быть целостным и спонтанным – единственный выбор Мастера, его способ жить и дышать.
12. Пока естественное не найдено, ученик грезит, словно во тьме. Хоть он и строит догадки и чувствует нечто, все это – сны разума.
13. Зная это, Мастер объясняет ученику, как быть предельно осторожным. Реальность обманчива, всегда есть возможность принять игру теней за пламя вселенского пожара, а шорох травы под ногами за шум великого океана.
14. Мастер живет так, что любое его слово, мысль и поступок смешаны с естественным и растут из него. Поэтому Мастер всегда грациозен, изящен, ловок и спонтанен.
15. На что похоже естественное? Мастера говорят, что на чистое, пустое, бескрайнее небо без облаков. Однако, это метафоры. Другие говорят, что оно непоколебимо, подобно горе, и величественно, как великий царь жителей неба.
16. Понемногу раскрывая его, ученик бережет и пестует естественное, как мать – единственное дитя. Когда оно набрало силу, Мастер отпускает его на свободу и позволяет ему действовать спонтанно.
17. Мастер, растворивший себя в Беспредельном, ищет способы закалить естественное и придать ему безграничную силу, поэтому он ставит себя в необычные условия и играет там, куда ученику доступ запрещен. Это именуют «зажигание плотных грез».
Chapter 76. The flight of arrows. Contemplation of natural
1. To contemplate natural for a master means always understanding his infinity.
2. Listen to the voice of the unlimited spirit and contemplate the natural - there is one thing for the master.
3. Therefore, when the student gained a complete remembrance of himself and released himself, they say that he contemplates natural.
4. To contemplate natural always and in everything - the golden rule of the master. The spirit of the master is like an arrow flying at the target.
5. The contemplation of the natural differs from the remembrance of itself. When the student simply remembers himself, he remembers only his human part. Just letting go of himself, he will learn the secret of the natural. Without letting go of yourself, how to see the natural?
6. At first, contemplating the natural, all that the student can is to remember himself. Then he releases himself, opening up the descending power to merge with the unlimited. Merging with the boundless, he recognizes himself. Having learned himself, the master remembers the infinite, what is and has always been, so they say that he contemplates natural.
7. Contempling natural - there is a vision of the unlimited as it is, without judgment. It is like life in the center of the universe or sitting at the top of the highest mountain, from where everything is visible.
8. All years of testing and training of the student are required to enter the natural and hear the quiet song of the unlimited.
9. When living in natural years, the student finds a single taste, he receives the right to recognize himself entirely.
10. The true master lives day after day, from year to year only natural. He breathes, thinks, walks in him, sleeps and eats, not knowing otherwise, because natural - there is the very alluring voice of the boundless, revealing him great secrets one after another.
11. Living in a natural, be holistic and spontaneous - the only choice of a master, his way to live and breathe.
12. Until the natural is found, the student dreams, as if in darkness. Although he builds guesses and feels something, all this is the dreams of reason.
13. Knowing this, the master explains to the student how to be extremely careful. Reality is deceiving, there is always the opportunity to take the game of shadows for the flame of the universal fire, and the rustle of grass under the feet for the noise of the Great Ocean.
14. The master lives so that any of his words, thought and act are mixed with natural and grow from it. Therefore, the master is always graceful, elegant, dexterous and spontaneous.
15. What seems natural for? Masters say that on a clear, empty, endless sky without clouds. However, these are metaphors. Others say that it is unshakable, like grief, and majestically, as a great king of the inhabitants of the sky.
16. Little revealing him, the student protects and pursues natural, like a mother - the only child. When it gained strength, the master lets him free and allows him to act spontaneously.
17. The master who dissolved himself in the boundless is looking for ways to harden the natural and give him endless power, so he puts himself in unusual conditions and plays where the student is prohibited. This is called "ignition of dense dreams."
1. To contemplate natural for a master means always understanding his infinity.
2. Listen to the voice of the unlimited spirit and contemplate the natural - there is one thing for the master.
3. Therefore, when the student gained a complete remembrance of himself and released himself, they say that he contemplates natural.
4. To contemplate natural always and in everything - the golden rule of the master. The spirit of the master is like an arrow flying at the target.
5. The contemplation of the natural differs from the remembrance of itself. When the student simply remembers himself, he remembers only his human part. Just letting go of himself, he will learn the secret of the natural. Without letting go of yourself, how to see the natural?
6. At first, contemplating the natural, all that the student can is to remember himself. Then he releases himself, opening up the descending power to merge with the unlimited. Merging with the boundless, he recognizes himself. Having learned himself, the master remembers the infinite, what is and has always been, so they say that he contemplates natural.
7. Contempling natural - there is a vision of the unlimited as it is, without judgment. It is like life in the center of the universe or sitting at the top of the highest mountain, from where everything is visible.
8. All years of testing and training of the student are required to enter the natural and hear the quiet song of the unlimited.
9. When living in natural years, the student finds a single taste, he receives the right to recognize himself entirely.
10. The true master lives day after day, from year to year only natural. He breathes, thinks, walks in him, sleeps and eats, not knowing otherwise, because natural - there is the very alluring voice of the boundless, revealing him great secrets one after another.
11. Living in a natural, be holistic and spontaneous - the only choice of a master, his way to live and breathe.
12. Until the natural is found, the student dreams, as if in darkness. Although he builds guesses and feels something, all this is the dreams of reason.
13. Knowing this, the master explains to the student how to be extremely careful. Reality is deceiving, there is always the opportunity to take the game of shadows for the flame of the universal fire, and the rustle of grass under the feet for the noise of the Great Ocean.
14. The master lives so that any of his words, thought and act are mixed with natural and grow from it. Therefore, the master is always graceful, elegant, dexterous and spontaneous.
15. What seems natural for? Masters say that on a clear, empty, endless sky without clouds. However, these are metaphors. Others say that it is unshakable, like grief, and majestically, as a great king of the inhabitants of the sky.
16. Little revealing him, the student protects and pursues natural, like a mother - the only child. When it gained strength, the master lets him free and allows him to act spontaneously.
17. The master who dissolved himself in the boundless is looking for ways to harden the natural and give him endless power, so he puts himself in unusual conditions and plays where the student is prohibited. This is called "ignition of dense dreams."
Другие песни исполнителя: