Толстой Лев Николаевич - Вальс графа Льва Николаевича Толстого
текст песни
23
0 человек. считает текст песни верным
0 человек считают текст песни неверным
Толстой Лев Николаевич - Вальс графа Льва Николаевича Толстого - оригинальный текст песни, перевод, видео
- Текст
- Перевод
Источник: Современный танец, поставленный под музыку, которую сочинил Лев Толстой в студенческие годы в Казани.
Танцуется: Pas de valse (Вальсовый променад/шаг), Вальс Trois temps (Правое вальсовое вращение в 3 па), Glissade.
Исходное положение: Открытая пара лицом по линии танца. Кавалер держит правой рукой левую руку дамы за её спиной. Левая рука дамы лежит на талии с правой стороны.
Часть 1:
1–2. Кавалер: два вальсового шага с левой ноги. Дама: раскручивается по часовой стрелке (через правое плечо).
3–4. Раскрытие, закрытие (с продвижением по линии танца). В завершении фигуры: встать в закрытую вальсовую позицию.
5–8. Вальс.
Часть 2:
1–2. Balancè по линии танца, против линии танца ("Лодочка").
3–4. Все: разворачиваются по линии танца (один вальсовый поворот), зеркально по отношению друг к другу - кавалер левым плечом, дама - правым плечом, при этом руки отпускаются вниз ("Соло"). В завершении фигуры: встать в закрытую вальсовую позицию.
5–8. Вальс. В завершении фигуры: остаться в закрытой вальсовой позиции (кавалер лицом по линии танца, дама – спиной; левая рука кавалера, правая рука дамы смотрят в центр круга).
Часть 3:
1–4. Четыре Glissade в центр круга.
5–8. Два полных вальсовых поворота до своих мест.
Часть 4:
1–4. Дама: обходит кавалера правым плечом и двигается к центру круга наискосок (против линии танца, по направлению к следующему кавалеру).
На четвёртый такт кавалер разворачивается лицом в круг, подает новой даме правую руку, дама подает ему левую руку. кавалер разворачивается против линии танца (получается: открытая пара, стоящая лицом против линии танца, дама ближе к центру круга).
5–6. Кавалер: обводит даму вокруг себя (половина круга). В завершении фигуры: пара стоит лицом по линии танца, в открытой позиции).
7–8. Дама: закручивается до исходного положения (через левое плечо, через своего кавалера).
Танцуется: Pas de valse (Вальсовый променад/шаг), Вальс Trois temps (Правое вальсовое вращение в 3 па), Glissade.
Исходное положение: Открытая пара лицом по линии танца. Кавалер держит правой рукой левую руку дамы за её спиной. Левая рука дамы лежит на талии с правой стороны.
Часть 1:
1–2. Кавалер: два вальсового шага с левой ноги. Дама: раскручивается по часовой стрелке (через правое плечо).
3–4. Раскрытие, закрытие (с продвижением по линии танца). В завершении фигуры: встать в закрытую вальсовую позицию.
5–8. Вальс.
Часть 2:
1–2. Balancè по линии танца, против линии танца ("Лодочка").
3–4. Все: разворачиваются по линии танца (один вальсовый поворот), зеркально по отношению друг к другу - кавалер левым плечом, дама - правым плечом, при этом руки отпускаются вниз ("Соло"). В завершении фигуры: встать в закрытую вальсовую позицию.
5–8. Вальс. В завершении фигуры: остаться в закрытой вальсовой позиции (кавалер лицом по линии танца, дама – спиной; левая рука кавалера, правая рука дамы смотрят в центр круга).
Часть 3:
1–4. Четыре Glissade в центр круга.
5–8. Два полных вальсовых поворота до своих мест.
Часть 4:
1–4. Дама: обходит кавалера правым плечом и двигается к центру круга наискосок (против линии танца, по направлению к следующему кавалеру).
На четвёртый такт кавалер разворачивается лицом в круг, подает новой даме правую руку, дама подает ему левую руку. кавалер разворачивается против линии танца (получается: открытая пара, стоящая лицом против линии танца, дама ближе к центру круга).
5–6. Кавалер: обводит даму вокруг себя (половина круга). В завершении фигуры: пара стоит лицом по линии танца, в открытой позиции).
7–8. Дама: закручивается до исходного положения (через левое плечо, через своего кавалера).
Source: a modern dance set to the music, which was composed by Lev Tolstoy in his student years in Kazan.
Dancing: PAS de VALSE (holly promenade/step), waltz Trois Temps (Right Waltz rotation of 3 Pa), Glissade.
Starting position: open pair face along the dance line. The gentleman holds the lady's left hand behind her with his right hand. The lady’s left hand lies on the waist on the right side.
Part 1:
1-2. Cavalier: Two waltzed steps from the left leg. Lady: Spin clockwise (through the right shoulder).
3-4. Opening, closing (with advancement along the dance line). At the end of the figure: stand in a closed mowing position.
5–8. Waltz.
Part 2:
1-2. Balancè along the dance line, against the dance line ("boat").
3-4. All: they unfold along the dance line (one waltzed turn), mirroring each other - the gentleman with his left shoulder, the lady - with the right shoulder, while the hands are released down ("solo"). At the end of the figure: stand in a closed mowing position.
5–8. Waltz. At the end of the figure: to stay in a closed box position (a gentleman face along the dance line, the lady with her back; the left hand of the Cavalier, the right hand of the ladies look at the center of the circle).
Part 3:
1-4. Four Glissade in the center of the circle.
5–8. Two full waltzes to their places.
Part 4:
1-4. Lady: Cavalier bypasses his right shoulder and moves to the center of the circle obliquely (against the dance line, towards the next gentleman).
On the fourth beat, the gentleman turns his face in a circle, gives his right hand a new lady, the lady gives him his left hand. The cavalier unfolds against the dance line (it turns out: an open pair standing face against the dance line, the lady is closer to the center of the circle).
5-6. Cavalier: Circles the lady around him (half a circle). At the end of the figure: the couple stands facing the dance line, in an open position).
7–8. Lady: twists to its original position (through the left shoulder, through its gentleman).
Dancing: PAS de VALSE (holly promenade/step), waltz Trois Temps (Right Waltz rotation of 3 Pa), Glissade.
Starting position: open pair face along the dance line. The gentleman holds the lady's left hand behind her with his right hand. The lady’s left hand lies on the waist on the right side.
Part 1:
1-2. Cavalier: Two waltzed steps from the left leg. Lady: Spin clockwise (through the right shoulder).
3-4. Opening, closing (with advancement along the dance line). At the end of the figure: stand in a closed mowing position.
5–8. Waltz.
Part 2:
1-2. Balancè along the dance line, against the dance line ("boat").
3-4. All: they unfold along the dance line (one waltzed turn), mirroring each other - the gentleman with his left shoulder, the lady - with the right shoulder, while the hands are released down ("solo"). At the end of the figure: stand in a closed mowing position.
5–8. Waltz. At the end of the figure: to stay in a closed box position (a gentleman face along the dance line, the lady with her back; the left hand of the Cavalier, the right hand of the ladies look at the center of the circle).
Part 3:
1-4. Four Glissade in the center of the circle.
5–8. Two full waltzes to their places.
Part 4:
1-4. Lady: Cavalier bypasses his right shoulder and moves to the center of the circle obliquely (against the dance line, towards the next gentleman).
On the fourth beat, the gentleman turns his face in a circle, gives his right hand a new lady, the lady gives him his left hand. The cavalier unfolds against the dance line (it turns out: an open pair standing face against the dance line, the lady is closer to the center of the circle).
5-6. Cavalier: Circles the lady around him (half a circle). At the end of the figure: the couple stands facing the dance line, in an open position).
7–8. Lady: twists to its original position (through the left shoulder, through its gentleman).