Бретонский танец - La Veuze
текст песни
40
0 человек. считает текст песни верным
0 человек считают текст песни неверным
Бретонский танец - La Veuze - оригинальный текст песни, перевод, видео
- Текст
- Перевод
Исходно стоим в кольце или цепочке, руки на протяжении всего танца в гавотной позиции, то есть на уровне груди, внахлёстку.
Танец можно разделить на две части.
Первая часть.
Длиной в две восьмёрки.
Но шаг первой части умещается в 4 счёта, просто повторяется четырежды - отсюда длина в две восьмёрки.
Начинаем с левой ноги и выполняем трёхшаг, то есть переступ левой-правой-левой ногами на счёты 1-2, в итоге вес оказывается на левой ноге. На счёт 3 – перенос веса на правую ногу, а на счёт 4 – просто топаем левой ногой. В итоге, на первые два счёта немного двигаемся влево, а на два оставшиеся – стоим на месте.
Стилистически, первая часть достаточно спокойная, передвижения – минимум, единственное, что можно украсить её, энергично топнув на четвёртый счёт.
Вторая часть.
Канкан!
Состоит из двух восьмёрок, повторяющихся дважды. Подвох в том, что между ними пауза длиной в 1 счёт, но она отлично слышна по музыке и естественна по ногам.
На счёт 1 – прыжок с акцентом вниз на обе ноги. На счёт 2 – пауза с весом на левой ноге, при этом правую ногу приподнимаем, на счёт 3 – прыжок на правой ноге, с акцентом вниз, на счёт 4 – пауза с весом на правой ноге, при этом левую ногу приподнимаем, на счёт 5 – прыжок на левой ноге с акцентом вниз, на счёт 6 – пауза с весом на левой ноге, при этом правую ногу приподнимаем, на счёт 7 – прыжок на правой ноге с акцентом вниз, на счёт 8 – пауза на правой ноге, при этом левую ногу приподнимаем. На следующие 8 счётов – всё то же самое, за исключением того, что на счёт 1 прыгаем не на обе ноги, а только на левую.
Тут канкан прерывается ровно на один счёт – ту самую паузу. На ней просто прыгаем с акцентом вниз на обе ноги.
А дальше – абсолютно всё то же самое, что танцевали в течение предыдущих двух восьмёрок, только в конце, "лишней" паузы уже не будет, а сразу начнётся снова первая часть танца.
Стилистически, вторая часть активная, можно при желании активно махать ногами, но продвигаемся влево мы по-прежнему ненамного.
Танец можно разделить на две части.
Первая часть.
Длиной в две восьмёрки.
Но шаг первой части умещается в 4 счёта, просто повторяется четырежды - отсюда длина в две восьмёрки.
Начинаем с левой ноги и выполняем трёхшаг, то есть переступ левой-правой-левой ногами на счёты 1-2, в итоге вес оказывается на левой ноге. На счёт 3 – перенос веса на правую ногу, а на счёт 4 – просто топаем левой ногой. В итоге, на первые два счёта немного двигаемся влево, а на два оставшиеся – стоим на месте.
Стилистически, первая часть достаточно спокойная, передвижения – минимум, единственное, что можно украсить её, энергично топнув на четвёртый счёт.
Вторая часть.
Канкан!
Состоит из двух восьмёрок, повторяющихся дважды. Подвох в том, что между ними пауза длиной в 1 счёт, но она отлично слышна по музыке и естественна по ногам.
На счёт 1 – прыжок с акцентом вниз на обе ноги. На счёт 2 – пауза с весом на левой ноге, при этом правую ногу приподнимаем, на счёт 3 – прыжок на правой ноге, с акцентом вниз, на счёт 4 – пауза с весом на правой ноге, при этом левую ногу приподнимаем, на счёт 5 – прыжок на левой ноге с акцентом вниз, на счёт 6 – пауза с весом на левой ноге, при этом правую ногу приподнимаем, на счёт 7 – прыжок на правой ноге с акцентом вниз, на счёт 8 – пауза на правой ноге, при этом левую ногу приподнимаем. На следующие 8 счётов – всё то же самое, за исключением того, что на счёт 1 прыгаем не на обе ноги, а только на левую.
Тут канкан прерывается ровно на один счёт – ту самую паузу. На ней просто прыгаем с акцентом вниз на обе ноги.
А дальше – абсолютно всё то же самое, что танцевали в течение предыдущих двух восьмёрок, только в конце, "лишней" паузы уже не будет, а сразу начнётся снова первая часть танца.
Стилистически, вторая часть активная, можно при желании активно махать ногами, но продвигаемся влево мы по-прежнему ненамного.
It is initially standing in a ring or chain, hands throughout the dance in a hot position, that is, at the level of the chest, brass.
Dance can be divided into two parts.
First part.
Two eights long.
But the step of the first part fits in 4 bills, it just repeats four times - hence the length of two eights.
We start with the left leg and perform TRIHSHAG, that is, the relying left-right-left legs on accounts 1-2, as a result, the weight turns out on his left leg. At the expense of 3 - the transfer of weight to the right leg, and at the expense of 4 - just to the left foot. As a result, on the first two bills are moving a bit left, and two remaining - stand on the spot.
Stylistically, the first part is quite calm, movement is a minimum, the only thing you can decorate it, energetically stuck on the fourth account.
The second part.
Cancan!
Consists of two eights repeated twice. The catch is that between them a pause in length in 1 account, but it is perfectly audible in music and naturally on the legs.
At the expense of 1 - a jump with an emphasis down on both legs. At the expense of 2 - a pause with weight on the left leg, while raising the right leg, at the expense of 3 - a jump on the right foot, with an emphasis down, at the expense of 4 - pause with weight on the right foot, while lifting my left leg, at the expense of 5 - jump on the left leg with an emphasis down, at the expense of 6 - pause with weight on his left leg, while raising the right leg, at the expense of 7 - jump on the right foot with an emphasis down, at the expense of 8 - pause on the right leg, while the left We raise the leg. On the next 8 accounts - all the same, except that at the expense of 1 jumping not on both legs, but only on the left.
Here the cancan is interrupted exactly for one account - the very pause. On her just jump with an emphasis down on both legs.
And then - absolutely the same thing that was danced during the previous two eights, only at the end, "extra" pause will no longer be, and immediately begin the first part of the dance again.
Stylistically, the second part is active, you can, if you wish to actively wave your feet, but we go to the left, we are still slimming.
Dance can be divided into two parts.
First part.
Two eights long.
But the step of the first part fits in 4 bills, it just repeats four times - hence the length of two eights.
We start with the left leg and perform TRIHSHAG, that is, the relying left-right-left legs on accounts 1-2, as a result, the weight turns out on his left leg. At the expense of 3 - the transfer of weight to the right leg, and at the expense of 4 - just to the left foot. As a result, on the first two bills are moving a bit left, and two remaining - stand on the spot.
Stylistically, the first part is quite calm, movement is a minimum, the only thing you can decorate it, energetically stuck on the fourth account.
The second part.
Cancan!
Consists of two eights repeated twice. The catch is that between them a pause in length in 1 account, but it is perfectly audible in music and naturally on the legs.
At the expense of 1 - a jump with an emphasis down on both legs. At the expense of 2 - a pause with weight on the left leg, while raising the right leg, at the expense of 3 - a jump on the right foot, with an emphasis down, at the expense of 4 - pause with weight on the right foot, while lifting my left leg, at the expense of 5 - jump on the left leg with an emphasis down, at the expense of 6 - pause with weight on his left leg, while raising the right leg, at the expense of 7 - jump on the right foot with an emphasis down, at the expense of 8 - pause on the right leg, while the left We raise the leg. On the next 8 accounts - all the same, except that at the expense of 1 jumping not on both legs, but only on the left.
Here the cancan is interrupted exactly for one account - the very pause. On her just jump with an emphasis down on both legs.
And then - absolutely the same thing that was danced during the previous two eights, only at the end, "extra" pause will no longer be, and immediately begin the first part of the dance again.
Stylistically, the second part is active, you can, if you wish to actively wave your feet, but we go to the left, we are still slimming.