братский хор - Се Жених грядет в полуночи
текст песни
23
0 человек. считает текст песни верным
0 человек считают текст песни неверным
братский хор - Се Жених грядет в полуночи - оригинальный текст песни, перевод, видео
- Текст
- Перевод
"Введение его (понятия Церкви) в наше религиозное сознание, - пишет Вл. Соловьев, - есть главная и неотъемлемая заслуга славянофильства" (т. 4. стр. 223). ""Церковь не доктрина, не система и не учреждение. Церковь есть живой организм истины и любви"- так формулирует Ю.Ф. Самарин взгляд Хомякова и свой" (там же) [9].
Славянофильство мне вспомнилось вместе с людьми, тогда еще живыми, после того как я вспомнил службу в Успенском соборе. Собор был полон святыни, и он был полон русской историей. Когда в нем шла служба, все это оживало, и святые на фресках, и вся Россия, страдавшая и радостная, умиравшая и снова несущая свою веру - свой Крест.
Однажды, наверное в 1914 или 1915 году, я пришел в собор ночью, на утреню с понедельника на вторник Страстной. Собор был совсем темный, немного страшный при мысли, что здесь стояли опричники Грозного в рясах поверх кольчуг. Что-то читалось, мерцали немногочисленные лампады, а потом вдруг с обоих клиросов начали сходить гуськом соборные протопопы в камилавках, священники и диаконы и встали в круг посредине перед амвоном. Их было много, человек двадцать, и вдруг они запели: "Се, Жених грядет в полунощи". Они пели басами (причт Успенского собора и подбирался по басам), и в их пении было что-то грозное, и в нем была все та же Россия.
С.И.Фудель (Воспоминания)
Славянофильство мне вспомнилось вместе с людьми, тогда еще живыми, после того как я вспомнил службу в Успенском соборе. Собор был полон святыни, и он был полон русской историей. Когда в нем шла служба, все это оживало, и святые на фресках, и вся Россия, страдавшая и радостная, умиравшая и снова несущая свою веру - свой Крест.
Однажды, наверное в 1914 или 1915 году, я пришел в собор ночью, на утреню с понедельника на вторник Страстной. Собор был совсем темный, немного страшный при мысли, что здесь стояли опричники Грозного в рясах поверх кольчуг. Что-то читалось, мерцали немногочисленные лампады, а потом вдруг с обоих клиросов начали сходить гуськом соборные протопопы в камилавках, священники и диаконы и встали в круг посредине перед амвоном. Их было много, человек двадцать, и вдруг они запели: "Се, Жених грядет в полунощи". Они пели басами (причт Успенского собора и подбирался по басам), и в их пении было что-то грозное, и в нем была все та же Россия.
С.И.Фудель (Воспоминания)
“The introduction of it (the concepts of the Church) into our religious consciousness,” writes Vl. Soloviev, “is the main and integral merit of Slavophilism” (vol. 4. p. 223). "" The Church is not a doctrine, not a system and not an institution. The church is a living organism of truth and love, ”so formulates Yu.F. Samarin's look of Khomyakov and his own” (ibid.) [9].
I remembered Slavophilism with people, then still alive, after I remembered the service in the Assumption Cathedral. The cathedral was full of shrines, and it was full of Russian history. When the service was going on in it, all this came to life, and the saints on the frescoes, and all of Russia, suffering and joyful, dying and bearing its own cross again.
Once, probably in 1914 or 1915, I came to the cathedral at night, on the morning from Monday on Tuesday passionate. The cathedral was completely dark, a little terrible at the thought that here were the guardsmen of the formidable in the cassoons over chain mail. Something was read, a few lamps flickered, and then suddenly from both clerians began to go with a goose of the cathedral protopopes in Camilacs, priests and deacons and stood in a circle in the middle in front of the Amvon. There were many of them, twenty people, and suddenly they sang: "Se, the groom is coming in midnight." They sang basses (the hairstyle of the Assumption Cathedral and was selected on the bass), and there was something formidable in their singing, and there was still the same Russia in it.
S.I. Food (memories)
I remembered Slavophilism with people, then still alive, after I remembered the service in the Assumption Cathedral. The cathedral was full of shrines, and it was full of Russian history. When the service was going on in it, all this came to life, and the saints on the frescoes, and all of Russia, suffering and joyful, dying and bearing its own cross again.
Once, probably in 1914 or 1915, I came to the cathedral at night, on the morning from Monday on Tuesday passionate. The cathedral was completely dark, a little terrible at the thought that here were the guardsmen of the formidable in the cassoons over chain mail. Something was read, a few lamps flickered, and then suddenly from both clerians began to go with a goose of the cathedral protopopes in Camilacs, priests and deacons and stood in a circle in the middle in front of the Amvon. There were many of them, twenty people, and suddenly they sang: "Se, the groom is coming in midnight." They sang basses (the hairstyle of the Assumption Cathedral and was selected on the bass), and there was something formidable in their singing, and there was still the same Russia in it.
S.I. Food (memories)