Валаам. Бартия монастыря. - Стихиры - Великий Четверг
текст песни
31
0 человек. считает текст песни верным
0 человек считают текст песни неверным
Валаам. Бартия монастыря. - Стихиры - Великий Четверг - оригинальный текст песни, перевод, видео
- Текст
- Перевод
Стекается прочее соборище иудейское, да Содетеля и Зиждителя всяческих Пилату предаст: о беззаконных, о неверных! Яко грядущаго судити живым и мертвым, на суд готовят: исцеляющаго страсти, ко страстем уготовляют. Господи долготерпеливе, велия Твоя милость, слава Тебе.
Иуда беззаконный, Господи, омочивый на Вечери руку в солиле с Тобою, простре к беззаконным руце прияти сребреники, и мира умысливый цену, Тебе Безценнаго не убояся продати: нозе прострый во еже умыти, Владыку облобыза льстивно, во еже предати беззаконным: лика же апостольскаго отвергся, и тридесять поверг сребреники, Твоего тридневнаго воскресения не веде, имже помилуй нас.
Иуда предатель льстив сый, льстивным лобзанием предаде Спаса Господа, и Владыку всех, яко раба продаде иудеом: яко овча на заколение, тако последоваше Агнец Божий, Сын Отчий, един Многомилостивый.
Иуда раб и льстец, ученик и наветник, друг и диавол от дел явися: последоваше бо Учителю, и на Него поучашеся преданию, глаголаше в себе: предам Того, и приобрящу собранная имения, искаше же и миру продану быти, и Иисуса лестию яти. Отдаде целование, предаде Христа: и яко овча на заколение, сице последоваше един Благоутробный и Человеколюбец.
Егоже проповеда Агнца Исаиа, грядет на заколение вольное, и плещи дает на раны, ланиты на заушения, лица же не отврати от срамоты заплеваний, смертию же безобразною осуждается. Вся Безгрешный волею приемлет, да всем дарует из мертвых воскресение.
Слава, и ныне, глас 6:
Рождение ехиднов воистинну Иуда, ядших манну в пустыни, и ропщущих на Питателя: еще бо брашну сущу во устех их, клеветаху на Бога неблагодарнии: и сей злочестивый Небесный Хлеб во устех носяй, на Спаса предательство содела. О нрава несытнаго, и дерзости безчеловечныя! Питающаго продает, и Егоже любляше Владыку, предаяше на смерть: воистинну онех сын беззаконный, и с ними пагубу наследова. Но пощади Господи, души наша от таковаго безчеловечества, Едине в долготерпении неизреченный.
Иуда беззаконный, Господи, омочивый на Вечери руку в солиле с Тобою, простре к беззаконным руце прияти сребреники, и мира умысливый цену, Тебе Безценнаго не убояся продати: нозе прострый во еже умыти, Владыку облобыза льстивно, во еже предати беззаконным: лика же апостольскаго отвергся, и тридесять поверг сребреники, Твоего тридневнаго воскресения не веде, имже помилуй нас.
Иуда предатель льстив сый, льстивным лобзанием предаде Спаса Господа, и Владыку всех, яко раба продаде иудеом: яко овча на заколение, тако последоваше Агнец Божий, Сын Отчий, един Многомилостивый.
Иуда раб и льстец, ученик и наветник, друг и диавол от дел явися: последоваше бо Учителю, и на Него поучашеся преданию, глаголаше в себе: предам Того, и приобрящу собранная имения, искаше же и миру продану быти, и Иисуса лестию яти. Отдаде целование, предаде Христа: и яко овча на заколение, сице последоваше един Благоутробный и Человеколюбец.
Егоже проповеда Агнца Исаиа, грядет на заколение вольное, и плещи дает на раны, ланиты на заушения, лица же не отврати от срамоты заплеваний, смертию же безобразною осуждается. Вся Безгрешный волею приемлет, да всем дарует из мертвых воскресение.
Слава, и ныне, глас 6:
Рождение ехиднов воистинну Иуда, ядших манну в пустыни, и ропщущих на Питателя: еще бо брашну сущу во устех их, клеветаху на Бога неблагодарнии: и сей злочестивый Небесный Хлеб во устех носяй, на Спаса предательство содела. О нрава несытнаго, и дерзости безчеловечныя! Питающаго продает, и Егоже любляше Владыку, предаяше на смерть: воистинну онех сын беззаконный, и с ними пагубу наследова. Но пощади Господи, души наша от таковаго безчеловечества, Едине в долготерпении неизреченный.
The other Jewish Cathedral flows down, and he will betray all kinds of Pilate to the subordinate and zizhoder: about the lawless, about the infidels! It was like a ridicule to judge alive and dead, preparing for court: healing passion, to the passion for ostenta. The Lord is long -suffering, great of your mercy, glory to you.
Judas is lawless, Lord, a crumbling hand in Solila with you, extends to the lawless stream to plead cuts, and the world is a intentional price, you can’t sell it with an immature: the nosa is prostent in the hedgehog, the Lord of the Oblobyz is flattering to be lawless: the face of the apostolic He rejected, and Trithics plunged the cuts, your triDnegago resurrection is not leading, they still have mercy on us.
Judas, a traitor, was flattering, by the flattering kiss of the betting of the Lord, and the Lord of all, as a slave to the sale by Judeo: as for a shepherd to heal, such as the Lamb of God, the son of a father, is the only multi -millionth.
Judas Slave and a flatterer, a student and an apprentice, a friend and an devil from affairs appear: followed by a teacher, and he is teaching him legend, verbal in himself: betray that, and gain the assembled estate, but I will sell the world to the world, and Jesus is flattened by Yati. Give a kiss, betrayal of Christ: and like a shepherd to a lawsuit, the only well -actual one and the human lover is followed.
He also preaching the lamb Isaia, is coming to the stamping of the free, and the splashes gives to wounds, the Lanites for noble, but the face does not turn away from the shame of the blows, while the death of ugly is condemned. All sinless will accept by will, but gives everyone from the dead resurrection.
Glory, and now, voice 6:
The birth of the sessiles truly Judas, who have the naked manna in the desert, and grumbling on the nutritionist: even more in their worships, slander the god of ungrateful: and this scumbent heavenly bread in their widen, on the rescue of the betrayal of the restraint. About the morals of non -sophisticated, and impudent insolence! Pyashishchago sells, and he is lubbing the Lord, betraying for death: truly the son of a lawlessness, and with them the Paguba of the inheritance. But mercy, our souls, our souls from that inhumanism, unbearable in patience.
Judas is lawless, Lord, a crumbling hand in Solila with you, extends to the lawless stream to plead cuts, and the world is a intentional price, you can’t sell it with an immature: the nosa is prostent in the hedgehog, the Lord of the Oblobyz is flattering to be lawless: the face of the apostolic He rejected, and Trithics plunged the cuts, your triDnegago resurrection is not leading, they still have mercy on us.
Judas, a traitor, was flattering, by the flattering kiss of the betting of the Lord, and the Lord of all, as a slave to the sale by Judeo: as for a shepherd to heal, such as the Lamb of God, the son of a father, is the only multi -millionth.
Judas Slave and a flatterer, a student and an apprentice, a friend and an devil from affairs appear: followed by a teacher, and he is teaching him legend, verbal in himself: betray that, and gain the assembled estate, but I will sell the world to the world, and Jesus is flattened by Yati. Give a kiss, betrayal of Christ: and like a shepherd to a lawsuit, the only well -actual one and the human lover is followed.
He also preaching the lamb Isaia, is coming to the stamping of the free, and the splashes gives to wounds, the Lanites for noble, but the face does not turn away from the shame of the blows, while the death of ugly is condemned. All sinless will accept by will, but gives everyone from the dead resurrection.
Glory, and now, voice 6:
The birth of the sessiles truly Judas, who have the naked manna in the desert, and grumbling on the nutritionist: even more in their worships, slander the god of ungrateful: and this scumbent heavenly bread in their widen, on the rescue of the betrayal of the restraint. About the morals of non -sophisticated, and impudent insolence! Pyashishchago sells, and he is lubbing the Lord, betraying for death: truly the son of a lawlessness, and with them the Paguba of the inheritance. But mercy, our souls, our souls from that inhumanism, unbearable in patience.