Landler - Allemande - Лендлер - Аллеманд
текст песни
28
0 человек. считает текст песни верным
0 человек считают текст песни неверным
Landler - Allemande - Лендлер - Аллеманд - оригинальный текст песни, перевод, видео
- Текст
- Перевод
1–8. Вступление - приветствие.
Часть 1:
1. Партнёры разворачиваются по линии танца и с внешних ног вальсовый променад вперёд, выводя соединённые руки перед собой ("Раскрытие").
2. Променад по л. т., с доворотом друг к другу, и отводом рук назад (против л. т.) ("Закрытие").
3–4. Партнёры разворачиваются по л. т., променад вперед, выводя соединенные руки перед собой, кавалер поднимает руку дамы и она проворачивается под рукой, через правое плечо.
5. Променад по л. т., с доворотом друг к другу и отводом рук назад (против л. т.) ("Закрытие").
6. Партнёры разворачиваются по л. т. и с внешних ног променад вперёд, выводя соединённые руки перед собой ("Раскрытие"). Кавалер берет левой рукой правую руку дамы.
7–8. С небольшим продвижением кавалер левой рукой за правую руку дамы, вращает её против часовой стрелки и разворачивается по л. т. В конце кавалер и дама стоят плечом к плечу, внешние руки соединены арочкой над головами, кавалер правой рукой обнимает талию дамы и держит ее левую руку (левая рука дамы лежит на талии) (положение "Вертушка").
Часть 2:
1–4. Променад по л. т.
5–6. Пара поворачивается против ч. с. на 180° ("Петелька").
7–8. Дама возвращается на своё место, с проворотом вправо, кавалер - на свое место. В конце партнёры перехватывают руки накрест, правые руки сверху.
Часть 3:
1–2. Кавалер делает маленькие шаги по л. т., в это время дама делает оборот по ч. с. под соединёнными руками. Руки партнёров не отпускаются, сохраняя контакт внутренними сторонами пальцев. По завершении такта руки скрещены, левые руки сверху.
3–4. Дама делает маленькие шаги по л. т., в это время кавалер делает оборот против ч. с. под соединёнными руками. Руки партнёров не отпускаются, сохраняя контакт внутренними сторонами пальцев. По завершении такта руки скрещены, правые руки сверху.
5–8. Повторение 1–4.
Часть 4:
1. Пара начинает движение в центр круга (кавалер - спиной, дама - лицом), правые руки поднимаются на уровень глаз.
2. Правые руки выводятся вверх и, опускаясь, идут по большой дуге вниз (по полукружию). Тем временем левые руки выводятся на уровень глаз.
3. Левые руки выводятся вверх и, опускаясь, идут по большой дуге вниз (по полукружию). Тем временем правые руки соединяются внизу.
4. Левые руки соединяются под правыми.
5–8. Повторение 1–4, с продвижением из центра (кавалер - лицом, дама - спиной).
9–16. Повторение 1–8.
Часть 5:
1–4. Соединённые руки, на первый такт, скрещиваются ближе к кавалеру и тот "ныряет" головой в образованное руками дамы, окошко, вращаясь на месте на 360°. После начала оборота кавалером, дама также проворачивается вслед за руками.
5–16. То же самое делает дама. Далее снова кавалер и опять дама.
Часть 6:
1–4. Дама вращается по ч. с., с небольшим смещением вправо, под руками, не отнимая их от рук кавалера - два оборота. Кавалер идёт боком небольшими шагами по л. т. В результате правые руки создают вертикальное окошко, через которое протянуты левые руки. Дама смотрит против л. т., кавалер - по л. т.
5–6. Пара поворачивается по ч. с. на 180°.
7–8. Дама останавливается, а кавалер обходит её ещё на половину круга, на свое место, не отнимая рук. В результате партнеры друг напротив друга, руки соединены (левые сверху).
9–12. Дама вращается против ч. с., с небольшим продвижением влево, под руками, не отнимая их от рук кавалера - два оборота. Кавалер идёт боком небольшими шагами против л. т. В результате левые руки создают вертикальное окошко, через которое протянуты правые руки. Дама смотрит по л. т., кавалер - против л. т.
13–14. Дама стоит на месте, а кавалер обходит её против ч. с. (за спиной дамы), не разнимая рук.
15–16. Кавалер завершает обход и становится рядом с дамой. Правые руки над правым плечом дамы, левые - внизу, спереди, слева.
Часть 7:
1–4. Променад по л. т.
5–8. Пара поворачивается против ч. с. на 360° ("Петелька").
9–16. Повторение 1–8. В завершении пара разворачивается друг к другу, опускает руки и делает поклон.
Часть 1:
1. Партнёры разворачиваются по линии танца и с внешних ног вальсовый променад вперёд, выводя соединённые руки перед собой ("Раскрытие").
2. Променад по л. т., с доворотом друг к другу, и отводом рук назад (против л. т.) ("Закрытие").
3–4. Партнёры разворачиваются по л. т., променад вперед, выводя соединенные руки перед собой, кавалер поднимает руку дамы и она проворачивается под рукой, через правое плечо.
5. Променад по л. т., с доворотом друг к другу и отводом рук назад (против л. т.) ("Закрытие").
6. Партнёры разворачиваются по л. т. и с внешних ног променад вперёд, выводя соединённые руки перед собой ("Раскрытие"). Кавалер берет левой рукой правую руку дамы.
7–8. С небольшим продвижением кавалер левой рукой за правую руку дамы, вращает её против часовой стрелки и разворачивается по л. т. В конце кавалер и дама стоят плечом к плечу, внешние руки соединены арочкой над головами, кавалер правой рукой обнимает талию дамы и держит ее левую руку (левая рука дамы лежит на талии) (положение "Вертушка").
Часть 2:
1–4. Променад по л. т.
5–6. Пара поворачивается против ч. с. на 180° ("Петелька").
7–8. Дама возвращается на своё место, с проворотом вправо, кавалер - на свое место. В конце партнёры перехватывают руки накрест, правые руки сверху.
Часть 3:
1–2. Кавалер делает маленькие шаги по л. т., в это время дама делает оборот по ч. с. под соединёнными руками. Руки партнёров не отпускаются, сохраняя контакт внутренними сторонами пальцев. По завершении такта руки скрещены, левые руки сверху.
3–4. Дама делает маленькие шаги по л. т., в это время кавалер делает оборот против ч. с. под соединёнными руками. Руки партнёров не отпускаются, сохраняя контакт внутренними сторонами пальцев. По завершении такта руки скрещены, правые руки сверху.
5–8. Повторение 1–4.
Часть 4:
1. Пара начинает движение в центр круга (кавалер - спиной, дама - лицом), правые руки поднимаются на уровень глаз.
2. Правые руки выводятся вверх и, опускаясь, идут по большой дуге вниз (по полукружию). Тем временем левые руки выводятся на уровень глаз.
3. Левые руки выводятся вверх и, опускаясь, идут по большой дуге вниз (по полукружию). Тем временем правые руки соединяются внизу.
4. Левые руки соединяются под правыми.
5–8. Повторение 1–4, с продвижением из центра (кавалер - лицом, дама - спиной).
9–16. Повторение 1–8.
Часть 5:
1–4. Соединённые руки, на первый такт, скрещиваются ближе к кавалеру и тот "ныряет" головой в образованное руками дамы, окошко, вращаясь на месте на 360°. После начала оборота кавалером, дама также проворачивается вслед за руками.
5–16. То же самое делает дама. Далее снова кавалер и опять дама.
Часть 6:
1–4. Дама вращается по ч. с., с небольшим смещением вправо, под руками, не отнимая их от рук кавалера - два оборота. Кавалер идёт боком небольшими шагами по л. т. В результате правые руки создают вертикальное окошко, через которое протянуты левые руки. Дама смотрит против л. т., кавалер - по л. т.
5–6. Пара поворачивается по ч. с. на 180°.
7–8. Дама останавливается, а кавалер обходит её ещё на половину круга, на свое место, не отнимая рук. В результате партнеры друг напротив друга, руки соединены (левые сверху).
9–12. Дама вращается против ч. с., с небольшим продвижением влево, под руками, не отнимая их от рук кавалера - два оборота. Кавалер идёт боком небольшими шагами против л. т. В результате левые руки создают вертикальное окошко, через которое протянуты правые руки. Дама смотрит по л. т., кавалер - против л. т.
13–14. Дама стоит на месте, а кавалер обходит её против ч. с. (за спиной дамы), не разнимая рук.
15–16. Кавалер завершает обход и становится рядом с дамой. Правые руки над правым плечом дамы, левые - внизу, спереди, слева.
Часть 7:
1–4. Променад по л. т.
5–8. Пара поворачивается против ч. с. на 360° ("Петелька").
9–16. Повторение 1–8. В завершении пара разворачивается друг к другу, опускает руки и делает поклон.
1–8. Introduction is a greeting.
Part 1:
1. Partners unfold along the dance line and from the outer legs the waltz promenade forward, taking the connected hands in front of them ("disclosure").
2. Promenade on l. t., with a dwelling to each other, and the removal of hands back (against p.) ("Closing").
3-4. Partners unfold on l. i.e., the promenade forward, taking the connected hands in front of him, the gentleman raises the lady’s hand and she turns at hand, through the right shoulder.
5. Promenade on l. t., with a dwell to each other and the removal of hands back (against l.) ("closing").
6. Partners unfold according to l. t. And from the external legs of the promenade forward, taking off the connected hands in front of you ("disclosure"). The gentleman takes the lady's right hand with his left hand.
7–8. With a slight advancement, the gentleman with his left hand by the lady's right hand, rotates her counterclockwise and turns on L. t. At the end, the gentleman and the lady stands shoulder to the shoulder, the outer hands are connected by aroch above the heads, the gentleman hugs the lady’s waist with his right hand and holds her left hand (the lady's left hand lies at the waist) (the “turntable” position).
Part 2:
1-4. Promenade on l. t.
5-6. The couple turns against part p. 180 ° ("loop").
7–8. The lady returns to her place, with a thunder to the right, the cavalier - to her place. In the end, partners grab their hands crossed, right hands on top.
Part 3:
1-2. The gentleman takes small steps on l. T., at this time, the lady makes a turn on Part. Under the connected hands. Partners' hands are not released, maintaining contact with the inner sides of the fingers. At the end of the tact, the hands are crossed, left hands on top.
3-4. The lady takes small steps on l. T., at this time, the gentleman makes a turn against part p. Under the connected hands. Partners' hands are not released, maintaining contact with the inner sides of the fingers. At the end of the tact, the hands are crossed, right hands on top.
5–8. Repetition 1–4.
Part 4:
1. The couple begins to move to the center of the circle (cavalier - back, lady - face), right hands rise to the level of the eyes.
2. The right hands are removed up and, dropping, go down a large arc (half -around). In the meantime, left hands are displayed to the eye level.
3. The left hands are withdrawn up and, dropping, go down a large arc (half -around). In the meantime, the right hands are connected below.
4. The left hands are connected under the right.
5–8. Repetition 1–4, with advancement from the center (cavalier - face, lady - back).
9–16. Repetition 1–8.
Part 5:
1-4. The connected hands, on the first beat, cross closer to the gentleman and he "dives" with his head in the ladies formed with his hands, the window, rotating in place by 360 °. After the start of turning by the gentleman, the lady also turns after the hands.
5–16. The same lady does the same. Next, the cavalier and the lady again.
Part 6:
1-4. The lady revolves according to the p., With a slight displacement to the right, at hand, not taking them away from the hands of the gentleman - two turns. The gentleman goes sideways in small steps on l. t. As a result, the right hands create a vertical window through which left hands are extended. The lady looks against l. t., Cavalier - on l. t.
5-6. The pair turns along the p. 180 °.
7–8. The lady stops, and the gentleman goes around her another half of the circle, in her place, without taking his hands away. As a result, partners opposite each other, their hands are connected (left from above).
9–12. The lady rotates against part, with a slight advancement to the left, at hand, not taking them away from the hands of the gentleman - two turns. The gentleman goes sideways against l. t. As a result, the left hands create a vertical window through which the right hands are extended. The lady looks on L. t., Cavalier - against l. t.
13-14. The lady stands still, and the gentleman bypasses her against part p. (behind the lady's back), not a difference of hands.
15–16. The cavalier completes the detour and becomes near the lady. The right hands above the right shoulder of the lady, the left - below, front, on the left.
Part 7:
1-4. Promenade on l. t.
5–8. The couple turns against part p. 360 ° ("loop").
9–16. Repetition 1–8. At the end, the couple unfolds to each other, lowering his hands and makes a bow.
Part 1:
1. Partners unfold along the dance line and from the outer legs the waltz promenade forward, taking the connected hands in front of them ("disclosure").
2. Promenade on l. t., with a dwelling to each other, and the removal of hands back (against p.) ("Closing").
3-4. Partners unfold on l. i.e., the promenade forward, taking the connected hands in front of him, the gentleman raises the lady’s hand and she turns at hand, through the right shoulder.
5. Promenade on l. t., with a dwell to each other and the removal of hands back (against l.) ("closing").
6. Partners unfold according to l. t. And from the external legs of the promenade forward, taking off the connected hands in front of you ("disclosure"). The gentleman takes the lady's right hand with his left hand.
7–8. With a slight advancement, the gentleman with his left hand by the lady's right hand, rotates her counterclockwise and turns on L. t. At the end, the gentleman and the lady stands shoulder to the shoulder, the outer hands are connected by aroch above the heads, the gentleman hugs the lady’s waist with his right hand and holds her left hand (the lady's left hand lies at the waist) (the “turntable” position).
Part 2:
1-4. Promenade on l. t.
5-6. The couple turns against part p. 180 ° ("loop").
7–8. The lady returns to her place, with a thunder to the right, the cavalier - to her place. In the end, partners grab their hands crossed, right hands on top.
Part 3:
1-2. The gentleman takes small steps on l. T., at this time, the lady makes a turn on Part. Under the connected hands. Partners' hands are not released, maintaining contact with the inner sides of the fingers. At the end of the tact, the hands are crossed, left hands on top.
3-4. The lady takes small steps on l. T., at this time, the gentleman makes a turn against part p. Under the connected hands. Partners' hands are not released, maintaining contact with the inner sides of the fingers. At the end of the tact, the hands are crossed, right hands on top.
5–8. Repetition 1–4.
Part 4:
1. The couple begins to move to the center of the circle (cavalier - back, lady - face), right hands rise to the level of the eyes.
2. The right hands are removed up and, dropping, go down a large arc (half -around). In the meantime, left hands are displayed to the eye level.
3. The left hands are withdrawn up and, dropping, go down a large arc (half -around). In the meantime, the right hands are connected below.
4. The left hands are connected under the right.
5–8. Repetition 1–4, with advancement from the center (cavalier - face, lady - back).
9–16. Repetition 1–8.
Part 5:
1-4. The connected hands, on the first beat, cross closer to the gentleman and he "dives" with his head in the ladies formed with his hands, the window, rotating in place by 360 °. After the start of turning by the gentleman, the lady also turns after the hands.
5–16. The same lady does the same. Next, the cavalier and the lady again.
Part 6:
1-4. The lady revolves according to the p., With a slight displacement to the right, at hand, not taking them away from the hands of the gentleman - two turns. The gentleman goes sideways in small steps on l. t. As a result, the right hands create a vertical window through which left hands are extended. The lady looks against l. t., Cavalier - on l. t.
5-6. The pair turns along the p. 180 °.
7–8. The lady stops, and the gentleman goes around her another half of the circle, in her place, without taking his hands away. As a result, partners opposite each other, their hands are connected (left from above).
9–12. The lady rotates against part, with a slight advancement to the left, at hand, not taking them away from the hands of the gentleman - two turns. The gentleman goes sideways against l. t. As a result, the left hands create a vertical window through which the right hands are extended. The lady looks on L. t., Cavalier - against l. t.
13-14. The lady stands still, and the gentleman bypasses her against part p. (behind the lady's back), not a difference of hands.
15–16. The cavalier completes the detour and becomes near the lady. The right hands above the right shoulder of the lady, the left - below, front, on the left.
Part 7:
1-4. Promenade on l. t.
5–8. The couple turns against part p. 360 ° ("loop").
9–16. Repetition 1–8. At the end, the couple unfolds to each other, lowering his hands and makes a bow.