Orphaned Land - The Never Ending Way of ORWarriOR
текст песни
27
0 человек. считает текст песни верным
0 человек считают текст песни неверным
Orphaned Land - The Never Ending Way of ORWarriOR - оригинальный текст песни, перевод, видео
- Текст
- Перевод
Однажды мы умрем, чтобы воскреснуть… Именно так и произошло с Orphaned Land: умерев однажды - заморозившись на столь длительное время, воскресают, чтобы в качестве продолжения своего дела выдать весьма леденящий и захватывающий душу релиз. Нам было предложено увидеть, почувствовать, а затем послушать этот альбом, тем самым, подтверждая, что уникумы израильской сцены продолжают свое шествие на победном фронте.
«The Never Ending Way Of ORwarriOR» словно распадается на мелкие кусочки, а затем собирается вновь в единое целое, как трансформер, каждый раз, принимая все новые и новые облики. Так и релиз – с каждым новым прослушиванием музыка словно трансформируется в различные формы, приобретает удивительные очертания, но с одной особенностью - каждый раз открываешь для себя что-то новое и такое чертовски приятное. Однозначно, это стопроцентный удавшийся реньюнион из цепочки всех последних реньюнионов. Альбом словно вдохнул в группу потрясающую энергетику и плодовитость – интересно надолго ли?
Музыканты продолжают играть по заданной схеме, которая была разработана уже очень давно: всё те же восточные мелодии с легким налетом симфонизма и увертывающихся фрагментов; всё тот же глубокомысленный и незабываемый гроулинг с прелестным чистоголосьем (причем, как женским, так и мужским); всё те же израильские корни; все та же легко узнаваемая колоритная перкуссия; всё тот же английский язык, правда, одна эпическая сказка всё-таки есть на иврите – вернее вступление, склеенное из мелодичных оркестровых аппликаций.
Кстати, отдельно надо высказаться и по поводу оформления – броский и заманчивый артворк, усердно навевающий мысли о каком-то архаичном стиле писания, использовавшимся несколько веков назад, выполненный с весьма яркоокрашенной религиозной подоплекой, уводящей нас в далекую историю древнего Иерусалима. Кому хочется подробностей – прошу заглянуть в буклет.
С особой теплотой я никогда не относилась к этой группе. Но всё рано или поздно меняется, порой перемены к лучшему, потому как помогают раскрыть всю ту глубину из монолитных оснований, которая была раньше скрытой и незаметной. И только спустя определенное время начинаешь осознавать непонятое, задумываться над этим и вникать.
Заметная современность звучания радует, что нет того особого плотного саунда старых работ, чрезмерной сухости материала и агрессии, а скорее льющаяся откровенно порхающая мягкость, пропитанная новизной - заметное преобразившееся звучание, причем явно в лучшую сторону. Настолько всё свежо и неоднозначно, что при прослушивании кажется, будто призма многогранности расслаивается, уступая место восточному колориту (настолько мною нелюбимого), лишь усиливавшему релиз своими плавными переходами, словно маслом смазанными. Материал оказался весьма мелодичным, очень неожиданным и разносторонним.
1. Sapari
2. From Broken Vessels
3. Bereft In The Abyss
4. The Path Part 1 - Treading Through Darkness
5. The Path Part 2 - The Pilgrimage To Or Shalem
6. Estarabim
7. Olat Ha'tamid
8. The Warrior
9. His Leaf Shall Not Wither
10. Disciples Of The Sacred Oath II
11. New Jerusalem
12. Vayehi Or
13. M i ?
14. Barakah
15. Codeword: Uprising
16. In Thy Never Ending Way (Epilogue)
«The Never Ending Way Of ORwarriOR» словно распадается на мелкие кусочки, а затем собирается вновь в единое целое, как трансформер, каждый раз, принимая все новые и новые облики. Так и релиз – с каждым новым прослушиванием музыка словно трансформируется в различные формы, приобретает удивительные очертания, но с одной особенностью - каждый раз открываешь для себя что-то новое и такое чертовски приятное. Однозначно, это стопроцентный удавшийся реньюнион из цепочки всех последних реньюнионов. Альбом словно вдохнул в группу потрясающую энергетику и плодовитость – интересно надолго ли?
Музыканты продолжают играть по заданной схеме, которая была разработана уже очень давно: всё те же восточные мелодии с легким налетом симфонизма и увертывающихся фрагментов; всё тот же глубокомысленный и незабываемый гроулинг с прелестным чистоголосьем (причем, как женским, так и мужским); всё те же израильские корни; все та же легко узнаваемая колоритная перкуссия; всё тот же английский язык, правда, одна эпическая сказка всё-таки есть на иврите – вернее вступление, склеенное из мелодичных оркестровых аппликаций.
Кстати, отдельно надо высказаться и по поводу оформления – броский и заманчивый артворк, усердно навевающий мысли о каком-то архаичном стиле писания, использовавшимся несколько веков назад, выполненный с весьма яркоокрашенной религиозной подоплекой, уводящей нас в далекую историю древнего Иерусалима. Кому хочется подробностей – прошу заглянуть в буклет.
С особой теплотой я никогда не относилась к этой группе. Но всё рано или поздно меняется, порой перемены к лучшему, потому как помогают раскрыть всю ту глубину из монолитных оснований, которая была раньше скрытой и незаметной. И только спустя определенное время начинаешь осознавать непонятое, задумываться над этим и вникать.
Заметная современность звучания радует, что нет того особого плотного саунда старых работ, чрезмерной сухости материала и агрессии, а скорее льющаяся откровенно порхающая мягкость, пропитанная новизной - заметное преобразившееся звучание, причем явно в лучшую сторону. Настолько всё свежо и неоднозначно, что при прослушивании кажется, будто призма многогранности расслаивается, уступая место восточному колориту (настолько мною нелюбимого), лишь усиливавшему релиз своими плавными переходами, словно маслом смазанными. Материал оказался весьма мелодичным, очень неожиданным и разносторонним.
1. Sapari
2. From Broken Vessels
3. Bereft In The Abyss
4. The Path Part 1 - Treading Through Darkness
5. The Path Part 2 - The Pilgrimage To Or Shalem
6. Estarabim
7. Olat Ha'tamid
8. The Warrior
9. His Leaf Shall Not Wither
10. Disciples Of The Sacred Oath II
11. New Jerusalem
12. Vayehi Or
13. M i ?
14. Barakah
15. Codeword: Uprising
16. In Thy Never Ending Way (Epilogue)
Once we will die to resurrect ... That's exactly what happened to Orphaned Land: having died once - frozen for so long, they resurrect in order to give out a very chilling and exciting release release as a continuation of their work. We were invited to see, to feel, and then listen to this album, thereby confirming that the unique of the Israeli scene continues their procession on the victorious front.
“The Never Ending Way of Orwarrior” seems to break up into small pieces, and then gathers again into a single whole, like a transformer, each time accepting more and more new look. So the release - with each new listening, the music seems to be transformed into various forms, acquires amazing outlines, but with one feature - each time you discover something new and so damn pleasant. Definitely, this is a 100 % successful Renion from the chain of all the last rangunions. The album seemed to breathe into the group of amazing energy and fertility - is it interesting for a long time?
Musicians continue to play according to a given scheme, which has been developed for a very long time: all the same oriental melodies with a slight coating of symphonism and dodging fragments; all the same thoughtful and unforgettable grows with lovely purebred (moreover, both female and male); All the same Israeli roots; All the same easily recognizable colorful percussion; All the same English, however, is still one epic fairy tale in Hebrew-or rather, an introduction glued from melodic orchestral applications.
By the way, it is also necessary to speak out separately about the design-a catchy and tempting artillery, diligently evasioning thoughts about some archaic style of scripture, used several centuries ago, made with a very bright-painted religious, depleted, leading us into the distant history of ancient Jerusalem. Who wants details - please look into the booklet.
With particular warmth, I never belonged to this group. But everything changes sooner or later, sometimes changes for the better, because they help to reveal all that depth from the monolithic bases that was previously hidden and inconspicuous. And only after a certain time you begin to realize the incomprehensible, think about it and delve into it.
The noticeable modernity of the sound is pleased that there is no special dense sound of old works, excessive dryness of the material and aggression, but rather a frankly fluttering softness, saturated with novelty - a noticeable transformed sound, and clearly for the better. Everything is so fresh and ambiguous that when listening, it seems that the prism of multifaceted is relaxed, giving way to the eastern color (so unloved by me), only strengthening the release with its smooth transitions, as if lubricated oil. The material turned out to be very melodic, very unexpected and versatile.
1. Sapari
2. From Broken Vessels
3. Bereft in the Abyss
4. The Path Part 1 - Treading Through Darkness
5. The Path Part 2 - The Pilgrimage to or Shalem
6. Estarabim
7. Olat Ha'Tamid
8. The Warrior
9. HIS Leaf Shall Not Wither
10. Disciples of the Sacred Oath II
11. New Jerusalem
12. Vayehi or
13. M I?
14. Barakah
15. Codeword: uprising
16. In Thy Never Ending Way (Epilogue)
“The Never Ending Way of Orwarrior” seems to break up into small pieces, and then gathers again into a single whole, like a transformer, each time accepting more and more new look. So the release - with each new listening, the music seems to be transformed into various forms, acquires amazing outlines, but with one feature - each time you discover something new and so damn pleasant. Definitely, this is a 100 % successful Renion from the chain of all the last rangunions. The album seemed to breathe into the group of amazing energy and fertility - is it interesting for a long time?
Musicians continue to play according to a given scheme, which has been developed for a very long time: all the same oriental melodies with a slight coating of symphonism and dodging fragments; all the same thoughtful and unforgettable grows with lovely purebred (moreover, both female and male); All the same Israeli roots; All the same easily recognizable colorful percussion; All the same English, however, is still one epic fairy tale in Hebrew-or rather, an introduction glued from melodic orchestral applications.
By the way, it is also necessary to speak out separately about the design-a catchy and tempting artillery, diligently evasioning thoughts about some archaic style of scripture, used several centuries ago, made with a very bright-painted religious, depleted, leading us into the distant history of ancient Jerusalem. Who wants details - please look into the booklet.
With particular warmth, I never belonged to this group. But everything changes sooner or later, sometimes changes for the better, because they help to reveal all that depth from the monolithic bases that was previously hidden and inconspicuous. And only after a certain time you begin to realize the incomprehensible, think about it and delve into it.
The noticeable modernity of the sound is pleased that there is no special dense sound of old works, excessive dryness of the material and aggression, but rather a frankly fluttering softness, saturated with novelty - a noticeable transformed sound, and clearly for the better. Everything is so fresh and ambiguous that when listening, it seems that the prism of multifaceted is relaxed, giving way to the eastern color (so unloved by me), only strengthening the release with its smooth transitions, as if lubricated oil. The material turned out to be very melodic, very unexpected and versatile.
1. Sapari
2. From Broken Vessels
3. Bereft in the Abyss
4. The Path Part 1 - Treading Through Darkness
5. The Path Part 2 - The Pilgrimage to or Shalem
6. Estarabim
7. Olat Ha'Tamid
8. The Warrior
9. HIS Leaf Shall Not Wither
10. Disciples of the Sacred Oath II
11. New Jerusalem
12. Vayehi or
13. M I?
14. Barakah
15. Codeword: uprising
16. In Thy Never Ending Way (Epilogue)
Другие песни исполнителя: