ДДТ - Компромисс 1983
текст песни
19
0 человек. считает текст песни верным
0 человек считают текст песни неверным
ДДТ - Компромисс 1983 - оригинальный текст песни, перевод, видео
- Текст
- Перевод
1. Компромисс — 2:14
2. Они играют жёсткий рок (монолог в Сайгоне) — 4:23
3. Привет М… (Сигачёв — Шевчук) — 4:05
4. Башкирский мёд — 2:16
5. Три чёрные кошки (Сигачёв — Шевчук) — 4:36
6. Всё хорошо — 3:56
7. Демон (Сигачёв) — 5:08
8. Живу в назойливом мире — 4:04
9. Не стреляй! — 3:38
10. Сижу на жёстком табурете — 1:20 (Череповец, 1982 г.)
Юрий Шевчук — гитара, вокал
Владимир Сигачёв — клавишные
Записано совместно с музыкантами череповецкой группы «Рок-Сентябрь»:
Вячеслав Кобрин — гитара
Андрей Масленников — бас-гитара, вокал
Евгений Белозёров — ударные
Юрий Сорокин — звукорежиссёр
На фестивале «Золотой камертон» Шевчук познакомился с череповецкой группой «Рок-Сентябрь». Тогда же было принято решение о совместной работе. Однако по приезде Юрия Шевчука и Владимира Сигачёва в Череповец происходит конфликт интересов: Шевчук планировал записать новый альбом ДДТ, а Вячеслав Кобрин, лидер Рок-Сентября — лишь использовать Шевчука и Сигачёва в качестве вокала и клавишных. Однако о возвращении в Уфу без альбома не было и речи.
Шевчук устраивается художником в местный кинотеатр, а Сигачёв играл на танцах. По прошествии месяца рождается программа, названная, в пику Кобрину, — «Компромисс». После долгих переговоров с Рок-Сентябрём альбом было решено записать.
Альбом записывался наложением на одноканальных бытовых магнитофонах 13—16 января 1983 года. В роли аранжировщика выступил Сигачёв. Звукорежиссёр — Юрий Сорокин. Оригинал записи считался утерянным, однако сохранился в архивах Леонида Порохни. Восстановлено звукооператором Владимиром Кузнецовым.
Шевчук вспоминал: «В Москве, на финале фестиваля „Золотой Камертон“ (посылали туда меня одного — впрочем, это отдельная история) я познакомился с ребятами из череповецкой группы Рок-Сентябрь. Кстати, с ними там был и Саша Башлачёв — песен своих он, правда, еще не писал, но что-то такое клевало в его горячую голову. Понятное дело, фестиваль этот прошел в полузарезанном виде, ни меня, ни Рок-Сентябрь в телевизор, естественно, не пустили, но мы сговорились, что при случае поработаем вместе — тем более, что у ребят был просто фантастический по тем временам аппарат, да и сами они были хорошими инструменталистами.
И вот, буквально через месяц, в январе 1983 мы с Вовой Сигачёвым, бросив всё и вся в Уфе, прибыли в Череповец, но очень быстро оказалось, что мы со Славой Кобриным, гитаристом Сентября, думаем по-разному: оказалось, что он смотрел на нас как на сессионных музыкантов — накатать альбомчик „проходимых“ песенок в стиле так называемого „филармонического рока“ — что-то типа раннего Круиза или Динамика, пробиться-таки в телевизор, ну и так далее. У нас же, как вы понимаете, были совсем другие планы… Короче, ни одной репетиции у нас с ними не состоялось. Встал вопрос: что делать? Возвращаться в Уфу не солоно хлебавши не хотелось — да и, потом, мы, честно говоря, мосты за собой пожгли основательно.
В конце концов, я устроился художником в кинотеатр, а Вова играл на танцах. Денег нам практически не платили, жили мы там, буквально, на хлебе и воде. Собирали бычки на остановке — курить хотелось. Помню, так оголодали, что я пошел на вокзал, а там какой-то мужик ел в кафе. Я к нему подошел и говорю: „Дай хлеба!“. Он говорит: „На!“. Я с этим хлебом убежал и тут же его съел в кустах. Было невесело. Но за этот тяжелый месяц у нас сложилась новая программа, которую я и назвал „Компромисс“ — как ответ на правильные да дешевые постулаты Кобрина… Пришел ночью к нему и говорю: „Мы, бросив всё, рванули к вам как к людям, а теперь, вот, сидим в дерьме, даже денег на обратную дорогу нет. Вы нам просто обязаны помочь записаться — и тогда мы уедем. Если не поможешь — я тебя убью“. Был я худ, глаза большие, кулаки тоже, и мне нечего терять. Кобрин посмотрел на меня, побледнел и согласился. Помогли нам музыканты Сентября: басист Андрюха Масленников, барабанщик Женя Белозеров, СашБаш, оператор и технический гений группы Юра Сорокин и еще многие местные ребята. Пару дней репетировали, три дня писали — действовали так же, как и со „Свиньёй на радуге“ — методом наложения на бытовых магнитофонах (правда, фирменных, а потому хорошего качества). Главным аранжировщиком был Вова Сигачёв, поэтому в альбоме оказалось много от его любимого хард-рока… Буквально на следующий же день мы заняли денег, сели на поезд и уехали. Оригинал записи, как водится, позднее пропал, но песни уже пошли по стране, поэтому я считаю, что альбом удался, что он наша маленькая победа 1983 года, поскольку несмотря ни на что, мы-таки сумели его сделать».
Изначально альбом назывался «ДДТ-3». На обложке — разбитые очки Шевчука после многочисленных драк.
2. Они играют жёсткий рок (монолог в Сайгоне) — 4:23
3. Привет М… (Сигачёв — Шевчук) — 4:05
4. Башкирский мёд — 2:16
5. Три чёрные кошки (Сигачёв — Шевчук) — 4:36
6. Всё хорошо — 3:56
7. Демон (Сигачёв) — 5:08
8. Живу в назойливом мире — 4:04
9. Не стреляй! — 3:38
10. Сижу на жёстком табурете — 1:20 (Череповец, 1982 г.)
Юрий Шевчук — гитара, вокал
Владимир Сигачёв — клавишные
Записано совместно с музыкантами череповецкой группы «Рок-Сентябрь»:
Вячеслав Кобрин — гитара
Андрей Масленников — бас-гитара, вокал
Евгений Белозёров — ударные
Юрий Сорокин — звукорежиссёр
На фестивале «Золотой камертон» Шевчук познакомился с череповецкой группой «Рок-Сентябрь». Тогда же было принято решение о совместной работе. Однако по приезде Юрия Шевчука и Владимира Сигачёва в Череповец происходит конфликт интересов: Шевчук планировал записать новый альбом ДДТ, а Вячеслав Кобрин, лидер Рок-Сентября — лишь использовать Шевчука и Сигачёва в качестве вокала и клавишных. Однако о возвращении в Уфу без альбома не было и речи.
Шевчук устраивается художником в местный кинотеатр, а Сигачёв играл на танцах. По прошествии месяца рождается программа, названная, в пику Кобрину, — «Компромисс». После долгих переговоров с Рок-Сентябрём альбом было решено записать.
Альбом записывался наложением на одноканальных бытовых магнитофонах 13—16 января 1983 года. В роли аранжировщика выступил Сигачёв. Звукорежиссёр — Юрий Сорокин. Оригинал записи считался утерянным, однако сохранился в архивах Леонида Порохни. Восстановлено звукооператором Владимиром Кузнецовым.
Шевчук вспоминал: «В Москве, на финале фестиваля „Золотой Камертон“ (посылали туда меня одного — впрочем, это отдельная история) я познакомился с ребятами из череповецкой группы Рок-Сентябрь. Кстати, с ними там был и Саша Башлачёв — песен своих он, правда, еще не писал, но что-то такое клевало в его горячую голову. Понятное дело, фестиваль этот прошел в полузарезанном виде, ни меня, ни Рок-Сентябрь в телевизор, естественно, не пустили, но мы сговорились, что при случае поработаем вместе — тем более, что у ребят был просто фантастический по тем временам аппарат, да и сами они были хорошими инструменталистами.
И вот, буквально через месяц, в январе 1983 мы с Вовой Сигачёвым, бросив всё и вся в Уфе, прибыли в Череповец, но очень быстро оказалось, что мы со Славой Кобриным, гитаристом Сентября, думаем по-разному: оказалось, что он смотрел на нас как на сессионных музыкантов — накатать альбомчик „проходимых“ песенок в стиле так называемого „филармонического рока“ — что-то типа раннего Круиза или Динамика, пробиться-таки в телевизор, ну и так далее. У нас же, как вы понимаете, были совсем другие планы… Короче, ни одной репетиции у нас с ними не состоялось. Встал вопрос: что делать? Возвращаться в Уфу не солоно хлебавши не хотелось — да и, потом, мы, честно говоря, мосты за собой пожгли основательно.
В конце концов, я устроился художником в кинотеатр, а Вова играл на танцах. Денег нам практически не платили, жили мы там, буквально, на хлебе и воде. Собирали бычки на остановке — курить хотелось. Помню, так оголодали, что я пошел на вокзал, а там какой-то мужик ел в кафе. Я к нему подошел и говорю: „Дай хлеба!“. Он говорит: „На!“. Я с этим хлебом убежал и тут же его съел в кустах. Было невесело. Но за этот тяжелый месяц у нас сложилась новая программа, которую я и назвал „Компромисс“ — как ответ на правильные да дешевые постулаты Кобрина… Пришел ночью к нему и говорю: „Мы, бросив всё, рванули к вам как к людям, а теперь, вот, сидим в дерьме, даже денег на обратную дорогу нет. Вы нам просто обязаны помочь записаться — и тогда мы уедем. Если не поможешь — я тебя убью“. Был я худ, глаза большие, кулаки тоже, и мне нечего терять. Кобрин посмотрел на меня, побледнел и согласился. Помогли нам музыканты Сентября: басист Андрюха Масленников, барабанщик Женя Белозеров, СашБаш, оператор и технический гений группы Юра Сорокин и еще многие местные ребята. Пару дней репетировали, три дня писали — действовали так же, как и со „Свиньёй на радуге“ — методом наложения на бытовых магнитофонах (правда, фирменных, а потому хорошего качества). Главным аранжировщиком был Вова Сигачёв, поэтому в альбоме оказалось много от его любимого хард-рока… Буквально на следующий же день мы заняли денег, сели на поезд и уехали. Оригинал записи, как водится, позднее пропал, но песни уже пошли по стране, поэтому я считаю, что альбом удался, что он наша маленькая победа 1983 года, поскольку несмотря ни на что, мы-таки сумели его сделать».
Изначально альбом назывался «ДДТ-3». На обложке — разбитые очки Шевчука после многочисленных драк.
1. Compromise - 2:14
2. They play hard rock (monologue in Saigon) - 4:23
3. Hi M ... (Sigachev - Shevchuk) - 4:05
4. Bashkir honey - 2:16
5. Three black cats (Sigachev - Shevchuk) - 4:36
6. Everything is fine - 3:56
7. Demon (Sigachev) - 5:08
8. I live in the annoying world - 4:04
9. Do not shoot! - 3:38
10. I am sitting on hard stool - 1:20 (Cherepovets, 1982)
Yuri Shevchuk - guitar, vocals
Vladimir Sigachev - keyboards
Recorded together with the musicians of the Cherepovets group "Rock-Styabr":
Vyacheslav Kobrin - Guitar
Andrey Maslennikov-bass gitar, vocals
Evgeny Belozerov - drums
Yuri Sorokin - sound engineer
At the Golden Kameron festival, Shevchuk met with the Cherepovets group Rock-Styabr. Then a decision was made on joint work. However, upon the arrival of Yuri Shevchuk and Vladimir Sigachev, a conflict of interest takes place in Cherepovets: Shevchuk planned to record a new DDT album, and Vyacheslav Kobrin, the leader of the Rock-September-only use Shevchuk and Sigachev as vocals and keyboards. However, there was no question of returning to Ufa without an album.
Shevchuk is arranged by the artist in the local cinema, and Sigachev played dancing. After a month, a program named, in the peak of Kobrin, is born - a “compromise”. After long negotiations with the rock-September, it was decided to record the album.
The album was recorded on a single -channel household tape recorders on January 13-16, 1983. Sigachev acted as an arranger. Sound engineer - Yuri Sorokin. The original record was considered lost, but it was preserved in the archives of Leonid Potashny. Restored by sound engineer Vladimir Kuznetsov.
Shevchuk recalled: “In Moscow, at the final of the Golden Kamerton festival (they sent me one there-however, this is a separate story) I met the guys from the Cherepovets group Rock-Setabr. By the way, with them there was Sasha Bashlachev there-he, however, had not yet written his songs, but something like that pecked in his hot head. Of course, this festival was in a half-cut form, neither me, nor Rock-September, of course, let us go to the TV, but we conspired that we would work on occasion at the same time-all the more since the guys had simply a fantastic apparatus, yes And they themselves were good instrumentalists.
And so, literally a month later, in January 1983, Vova Sigachev and I, having thrown everything and everything in Ufa, arrived in Cherepovets, but it turned out very quickly that we and Slava Kobrin, the guitarist of September, thought differently: it turned out that he watched that he watched On us, like session musicians, to roll the album of “passable” songs in the style of the so-called “philharmonic rock”-something like an early cruise or speaker, to break into a TV, and so on. We, as you know, had completely different plans ... In short, not a single rehearsal took place with them. The question arose: what to do? I didn’t want to return to Ufa, and then, then, then, frankly, we burned the bridges thoroughly behind us.
In the end, I got a job as an artist in a cinema, and Vova played dancing. We practically did not pay money to us, we lived there, literally, on bread and water. They collected bulls at a stop - I wanted to smoke. I remember that they were boring so that I went to the station, and then some man ate in a cafe. I approached him and say: “Give me bread!” He says: “On!”. I ran away with this bread and immediately ate it in the bushes. It was sad. But during this difficult month we have developed a new program, which I called the “compromise” - as the answer to the correct and cheap postulates of Kobrin ... I came to him at night and say: “We, having left everything, rushed to you as people, and now , here, we are sitting in shit, there is not even money on the way back. You just have to help us sign up - and then we will leave. If you don't help, I will kill you. " I was thin, my eyes are big, my fists too, and I have nothing to lose. Kobrin looked at me, turned pale and agreed. The musicians of September helped us: Basist Andryukha Maslennikov, drummer Zhenya Belozerov, Sashbash, operator and technical genius of the Yura Sorokin group and many more local guys. They rehearsed for a couple of days, wrote for three days - they acted in the same way as with a “pig on the rainbow” - by applying on household tape recorders (though it is branded, and therefore of good quality). The main arranger was Vova Sigachev, so there was a lot of his beloved hard rock in the album ... Literally the next day we took money, took a train and left. The original record, as usual, was later disappeared, but the songs have already gone around the country, so I believe that the album was a success that he was our little victory of 1983, because in spite of everything, we managed to make it. ”
Initially, the album was called "DD-3". On the cover - the broken glasses of Shevchuk after numerous fights.
2. They play hard rock (monologue in Saigon) - 4:23
3. Hi M ... (Sigachev - Shevchuk) - 4:05
4. Bashkir honey - 2:16
5. Three black cats (Sigachev - Shevchuk) - 4:36
6. Everything is fine - 3:56
7. Demon (Sigachev) - 5:08
8. I live in the annoying world - 4:04
9. Do not shoot! - 3:38
10. I am sitting on hard stool - 1:20 (Cherepovets, 1982)
Yuri Shevchuk - guitar, vocals
Vladimir Sigachev - keyboards
Recorded together with the musicians of the Cherepovets group "Rock-Styabr":
Vyacheslav Kobrin - Guitar
Andrey Maslennikov-bass gitar, vocals
Evgeny Belozerov - drums
Yuri Sorokin - sound engineer
At the Golden Kameron festival, Shevchuk met with the Cherepovets group Rock-Styabr. Then a decision was made on joint work. However, upon the arrival of Yuri Shevchuk and Vladimir Sigachev, a conflict of interest takes place in Cherepovets: Shevchuk planned to record a new DDT album, and Vyacheslav Kobrin, the leader of the Rock-September-only use Shevchuk and Sigachev as vocals and keyboards. However, there was no question of returning to Ufa without an album.
Shevchuk is arranged by the artist in the local cinema, and Sigachev played dancing. After a month, a program named, in the peak of Kobrin, is born - a “compromise”. After long negotiations with the rock-September, it was decided to record the album.
The album was recorded on a single -channel household tape recorders on January 13-16, 1983. Sigachev acted as an arranger. Sound engineer - Yuri Sorokin. The original record was considered lost, but it was preserved in the archives of Leonid Potashny. Restored by sound engineer Vladimir Kuznetsov.
Shevchuk recalled: “In Moscow, at the final of the Golden Kamerton festival (they sent me one there-however, this is a separate story) I met the guys from the Cherepovets group Rock-Setabr. By the way, with them there was Sasha Bashlachev there-he, however, had not yet written his songs, but something like that pecked in his hot head. Of course, this festival was in a half-cut form, neither me, nor Rock-September, of course, let us go to the TV, but we conspired that we would work on occasion at the same time-all the more since the guys had simply a fantastic apparatus, yes And they themselves were good instrumentalists.
And so, literally a month later, in January 1983, Vova Sigachev and I, having thrown everything and everything in Ufa, arrived in Cherepovets, but it turned out very quickly that we and Slava Kobrin, the guitarist of September, thought differently: it turned out that he watched that he watched On us, like session musicians, to roll the album of “passable” songs in the style of the so-called “philharmonic rock”-something like an early cruise or speaker, to break into a TV, and so on. We, as you know, had completely different plans ... In short, not a single rehearsal took place with them. The question arose: what to do? I didn’t want to return to Ufa, and then, then, then, frankly, we burned the bridges thoroughly behind us.
In the end, I got a job as an artist in a cinema, and Vova played dancing. We practically did not pay money to us, we lived there, literally, on bread and water. They collected bulls at a stop - I wanted to smoke. I remember that they were boring so that I went to the station, and then some man ate in a cafe. I approached him and say: “Give me bread!” He says: “On!”. I ran away with this bread and immediately ate it in the bushes. It was sad. But during this difficult month we have developed a new program, which I called the “compromise” - as the answer to the correct and cheap postulates of Kobrin ... I came to him at night and say: “We, having left everything, rushed to you as people, and now , here, we are sitting in shit, there is not even money on the way back. You just have to help us sign up - and then we will leave. If you don't help, I will kill you. " I was thin, my eyes are big, my fists too, and I have nothing to lose. Kobrin looked at me, turned pale and agreed. The musicians of September helped us: Basist Andryukha Maslennikov, drummer Zhenya Belozerov, Sashbash, operator and technical genius of the Yura Sorokin group and many more local guys. They rehearsed for a couple of days, wrote for three days - they acted in the same way as with a “pig on the rainbow” - by applying on household tape recorders (though it is branded, and therefore of good quality). The main arranger was Vova Sigachev, so there was a lot of his beloved hard rock in the album ... Literally the next day we took money, took a train and left. The original record, as usual, was later disappeared, but the songs have already gone around the country, so I believe that the album was a success that he was our little victory of 1983, because in spite of everything, we managed to make it. ”
Initially, the album was called "DD-3". On the cover - the broken glasses of Shevchuk after numerous fights.
Другие песни исполнителя: