ABC

3.4. Весенний бал КЭ - Большой фигурный вальс
текст песни

27

0 человек. считает текст песни верным

0 человек считают текст песни неверным

3.4. Весенний бал КЭ - Большой фигурный вальс - оригинальный текст песни, перевод, видео

Исходное положение – лодочка*
4 такта — 4 балансэ по линии танца, против л.т., по л.т., против л.т.
2 такта — променад по линии танца: пара раскрывается лицом по линии танца, с внешних ног и делает при этом два шага променада по линии танца.
2 такта — dos-a-dos
8 тактов — вальс
4 такта — раскрытие-закрытие — 2 раза
2 такта — променад по линии танца**
2 такта —становимся в «дощечку»: то есть дама поворачивается спиной по л.т., не отпуская руку кавалера, левая рука у каждого за спиной и держит вытянутую правую руку партнера.
4 такта — «дощечка»: четыре вальсовых шага в таком положении по кругу по часовой стрелке. (1 полный оборот)
4 такта — обвод дамы, кавалер отпускает правую руку, левой рукой обводит даму за правую руку вокруг себя. В конце фигуры (последний такт) — кавалер меняет руку на правую, правые руки кавалера и дамы подняты над головой дамы.
8 тактов — дама идет под рукой вальсовым шагом, кавалер — вальсовой дорожкой вперед по линии танца.
4 такта — движение «по кругу» — кавалер берет левой рукой левую руку дамы, правая — у дамы на талии. Вальсовым шагом проходят небольшой круг против часовой стрелки, заканчивая лицом по линии танца. (чтобы даме было легче обходить кавалера, ему уместнее вращаться на месте или делать маленькие шажки назад.)
4 такта — 4 па марше (4 шага, по одному шагу на такт, с правых ног), в процессе подают руки: у дамы правая поднята наверх, левая — как бы обнимает талию. Кавалер берет левой рукой правую руку дамы, а правой — левую.
4 такта — движение по линии танца, «вертушка».
Кавалер: делает 4 шага вальсовой дорожки по линии танца, за 1-2 доворачивается спиной в центр, 3-4 – спиной по л.т.
Дама:
1 такт — вальсовый шаг по часовой стрелке, становясь спиной к кавалеру
2 такт — вальсовый шаг по ч.с, становясь лицом к кавалеру. Руки -лодочкой.
3 такт — кавалер пропускает даму под своей правой рукой
4 такт — дама заканчивает поворот, оказывается лицом против линии танца. Руки приходят положение, зеркальное началу «вертушки»
4 такта — движение против линии танца, «вертушка».
Кавалер: делает 2 шага вальсовой дорожки против линии танца, разворачиваясь лицом к даме, спиной к центру зала.
Дама:
1-2 такт — вальсовый шаг против линии танца,разворот лицом в центр круга, позиция «лодочка».
3-4 такт — дама делает поворот под левой рукой кавалера.
8 тактов — вальс.

* По описанию : Ленинградский Государственный институт культуры им. Н.К.Крупской
Исходное положение: кавалер спиной к центру круга, дама — лицом. Кавалер подает даме правую руку, дама — левую, отведя поданные руки в сторону.
Балансе делается без подачи вторых рук
** По описанию : Ленинградский Государственный институт культуры им. Н.К.Крупской
После двух раскрытий следует третье раскрытие, закрытие, dos-a-dos, в котором кавалер делает больше полного оборота, а дама не доворачивается, т.о приходя в «дощечку»
Starting position - boat*
4 tact - 4 balance along the dance line, against L.T., according to L.T., against L.T.
2 Tact - Promenade along the dance line: The couple is revealed to the face along the dance line, from external legs and takes two steps of promenade along the dance line.
2 Tacts-DOS-A-DOS
8 tactes - waltz
4 tact-disclosure-cover-2 times
2 tact - promenade through the dance line **
2 tact - we will stand in a “plank”: that is, the lady turns her back along L.T., not letting go of the gentleman’s hand, each hand behind each behind and holds the extended right hand of the partner.
4th tact - “plank”: four waltzed steps in this position in a circle clockwise. (1 full revolution)
4 Tact - lady’s round, the gentleman lets go of his right hand, with his left hand holds the lady by the right hand around him. At the end of the figure (the last tact) - the gentleman changes his hand to the right, right hands of the gentleman and the ladies are raised above the head of the ladies.
8 tactes - the lady goes at hand with a waltz pitch, the cavalier - a waltz path forward along the dance line.
4 tact - movement “in a circle” - the gentleman takes the lady’s left hand with his left hand, the right - at the lady at the waist. With a waltz pace, they pass a small circle counterclockwise, ending with the face along the dance line. (To make the lady easier to go around the gentleman, it is more appropriate to rotate in place or take small steps back.)
4 tacts - 4 Pa ​​marches (4 steps, one step by the beat, from the right legs), they give their hands in the process: the lady's right is raised up, the left - as if hugs the waist. Cavalier takes the lady’s right hand with his left hand, and the left with the right hand.
4th tact - dance line, "turntable".
Cavalier: He takes 4 steps of the waltz track along the dance line, for 1-2 it runs back to the center, 3-4-with his back on L.T.
Lady:
1 Tact - a waltz step clockwise, becoming a back to the gentleman
2 Tact - a waltz step on a h.s, becoming facing a gentleman. Hands -lodochka.
3 Tact - Cavalier lets the lady under his right hand
4 Tact - the lady ends the turn, turns out to be facing the dance line. Hands come in position, mirroring the beginning of the "turntable"
4 tact - movement against the dance line, "turntable".
Cavalier: He takes 2 steps of the waltz path against the dance line, turning his face to the lady, with his back to the center of the hall.
Lady:
1-2 Tact-a waltz step against the dance line, turning face to the center of the circle, the position of the "boat".
3-4 beat-the lady makes a turn under the left hand of the gentleman.
8 tactes - waltz.

* According to the description: Leningrad State Institute of Culture. N.K. Krupskaya
Starting position: a gentleman with his back to the center of the circle, the lady - face. The cavalier gives the lady the right hand, the lady - the left hand, taking his hands to the side.
The balance is made without a second -hand filing
** According to the description: Leningrad State Institute of Culture. N.K. Krupskaya
After two disclosures, the third disclosure, closing, DOS-A-DOS, in which the gentleman makes more complete turnover follows, and the lady does not argue, i.e. coming into the "tablet"
Верный ли текст песни?  Да | Нет