617.О жемчужина, сияющая в цветке лотоса. Lama Urgyen Dorje - Ом мане падме хум
текст песни
32
0 человек. считает текст песни верным
0 человек считают текст песни неверным
617.О жемчужина, сияющая в цветке лотоса. Lama Urgyen Dorje - Ом мане падме хум - оригинальный текст песни, перевод, видео
- Текст
- Перевод
ОМ МАНИ ПЭМЭ ХУРИ
гевайн дейе нюньдуанда
через его душу иди
давай чище молебен
иди с алой гемборой жбу
---------------
1) Это мантра богини Гуан-Инь, богини милосердия и сострадания. Мантра универсальная. Это очень сильная очищающая мантра. Плюс ко всему ее практика дарует успех во всех областях. Мантра успокаивающе действует на нервную систему и помогает устранить нервные заболевания.
2) Для непосвященных масс и востоковедов фраза ОМ МАНИ ПАДМЕ ХУМ означает просто ’О драгоценность в лотосе’. Эзотерически она означает – ’О, мой Бог внутри меня’. Да, в каждом человеческом существе есть Бог, ибо человек был и снова станет Богом. Эта фраза указывает на нерасторжимый союз между Человеком и Вселенной. Ибо Лотос есть всемирный символ Космоса, как абсолютного всего, а Драгоценность есть Духовный Человек, или Бог.
3) В мистическом звуке ОМ МАНИ ПАДМЕ ХУМ заключены вибрации Вселенной. ОМ МА НИ ПАД МЕ ХУМ - это звук освобождения от оков заблуждений и суеты.
Ом - преобразует гордыню и самомнение; Ма - ревность и зависть;
Ни - привязанность и эгоистические желания;
Пе - неведение и запутанность;
Ме - жадность и алчность;
Хунг - ненависть и злость.
4) Мантра олицетворяет собой чистоту тела, речей и разума Будды. Второе слово (мани — «жемчужина») соотносится с альтруистическим стремлением к просветлению, состраданием и любовью. Третье слово (падме — «цветок лотоса») соотносится с мудростью. Четвёртое слово (хум) олицетворяет неделимость практики (метода) и мудрости.
"Вся вселенная подобна драгоценному камню или кристаллу, расположенному в центре моего сердца или в сердцевине лотоса, который есть я; он проявлен, он светится в моем сердце"
5) Далай-лама XIV (Тензин Гьяцо) поясняет, что мантра олицетворяет собой чистоту тела, речей и разума Будды. Второе слово (мани — «жемчужина») соотносится с альтруистическим стремлением к просветлению, состраданием и любовью. Третье слово (падме — «цветок лотоса») соотносится с мудростью. Четвёртое слово (хум) олицетворяет неделимость практики (метода) и мудрости.
Тибетская мантра Ом мани пеме хун и мантра Авалокитешвары в мелодичном исполнении хора тайваньских буддийских монахов - как сольно, так и в сопровождении народных инструментов. Мелодии скорее тайваньские, чем тибетские, но звучит красиво.
гевайн дейе нюньдуанда
через его душу иди
давай чище молебен
иди с алой гемборой жбу
---------------
1) Это мантра богини Гуан-Инь, богини милосердия и сострадания. Мантра универсальная. Это очень сильная очищающая мантра. Плюс ко всему ее практика дарует успех во всех областях. Мантра успокаивающе действует на нервную систему и помогает устранить нервные заболевания.
2) Для непосвященных масс и востоковедов фраза ОМ МАНИ ПАДМЕ ХУМ означает просто ’О драгоценность в лотосе’. Эзотерически она означает – ’О, мой Бог внутри меня’. Да, в каждом человеческом существе есть Бог, ибо человек был и снова станет Богом. Эта фраза указывает на нерасторжимый союз между Человеком и Вселенной. Ибо Лотос есть всемирный символ Космоса, как абсолютного всего, а Драгоценность есть Духовный Человек, или Бог.
3) В мистическом звуке ОМ МАНИ ПАДМЕ ХУМ заключены вибрации Вселенной. ОМ МА НИ ПАД МЕ ХУМ - это звук освобождения от оков заблуждений и суеты.
Ом - преобразует гордыню и самомнение; Ма - ревность и зависть;
Ни - привязанность и эгоистические желания;
Пе - неведение и запутанность;
Ме - жадность и алчность;
Хунг - ненависть и злость.
4) Мантра олицетворяет собой чистоту тела, речей и разума Будды. Второе слово (мани — «жемчужина») соотносится с альтруистическим стремлением к просветлению, состраданием и любовью. Третье слово (падме — «цветок лотоса») соотносится с мудростью. Четвёртое слово (хум) олицетворяет неделимость практики (метода) и мудрости.
"Вся вселенная подобна драгоценному камню или кристаллу, расположенному в центре моего сердца или в сердцевине лотоса, который есть я; он проявлен, он светится в моем сердце"
5) Далай-лама XIV (Тензин Гьяцо) поясняет, что мантра олицетворяет собой чистоту тела, речей и разума Будды. Второе слово (мани — «жемчужина») соотносится с альтруистическим стремлением к просветлению, состраданием и любовью. Третье слово (падме — «цветок лотоса») соотносится с мудростью. Четвёртое слово (хум) олицетворяет неделимость практики (метода) и мудрости.
Тибетская мантра Ом мани пеме хун и мантра Авалокитешвары в мелодичном исполнении хора тайваньских буддийских монахов - как сольно, так и в сопровождении народных инструментов. Мелодии скорее тайваньские, чем тибетские, но звучит красиво.
Om Mani Pame Huri
Gevine Dey Nyundanda
go through his soul
Come on cleaner prayer
go with a scarlet gembor's zht
--------------
1) This is the mantra of the goddess Guang-Yin, the goddess of mercy and compassion. Mantra is universal. This is a very strong cleansing mantra. Plus, its practice gives success in all areas. The mantra is soothingly affecting the nervous system and helps to eliminate nervous diseases.
2) For the uninitiated masses and orientalists, the phrase of Om Mani Padme Hum means simply ’about the jewel in the lotus’. Esoterically, it means ’o, my God inside me’. Yes, in every human being there is God, for a person was and will again become a god. This phrase indicates an indissoluble union between man and the universe. For Lotus is a worldwide symbol of space, as the absolute everything, and the jewel is a spiritual person, or God.
3) In the mystical sound Om Mani Padme Hum, the vibrations of the universe are concluded. Om Ma Nor the Pad Mehum - this is the sound of release from the shackles of errors and fuss.
OM - transforms pride and conceit; MA - jealousy and envy;
Nor - attachment and selfish desires;
P - ignorance and confusion;
Me - greed and greed;
Hung - hatred and anger.
4) Mantra personifies the purity of the body, speeches and minds of the Buddha. The second word (Mani - “Pearl”) correlates with an altruistic desire for enlightenment, compassion and love. The third word (Padme - “Lotus Flower”) correlates with wisdom. The fourth word (Hum) personifies the indivisibility of practice (method) and wisdom.
"The whole universe is like a precious stone or a crystal located in the center of my heart or in the core of the lotus, which I am; it is manifested, it glows in my heart"
5) The Dalai Lama XIV (Tenzin Giazo) explains that the mantra personifies the purity of the body, speeches and minds of the Buddha. The second word (Mani - “Pearl”) correlates with an altruistic desire for enlightenment, compassion and love. The third word (Padme - “Lotus Flower”) correlates with wisdom. The fourth word (Hum) personifies the indivisibility of practice (method) and wisdom.
Tibetan mantra Om Mani Peme Hong and Mantra Avalokitashvars in the melodic performance of the Taiwanese Buddhist monk choir - both solo and accompanied by folk instruments. The melodies are rather Taiwanese than Tibetan, but it sounds beautiful.
Gevine Dey Nyundanda
go through his soul
Come on cleaner prayer
go with a scarlet gembor's zht
--------------
1) This is the mantra of the goddess Guang-Yin, the goddess of mercy and compassion. Mantra is universal. This is a very strong cleansing mantra. Plus, its practice gives success in all areas. The mantra is soothingly affecting the nervous system and helps to eliminate nervous diseases.
2) For the uninitiated masses and orientalists, the phrase of Om Mani Padme Hum means simply ’about the jewel in the lotus’. Esoterically, it means ’o, my God inside me’. Yes, in every human being there is God, for a person was and will again become a god. This phrase indicates an indissoluble union between man and the universe. For Lotus is a worldwide symbol of space, as the absolute everything, and the jewel is a spiritual person, or God.
3) In the mystical sound Om Mani Padme Hum, the vibrations of the universe are concluded. Om Ma Nor the Pad Mehum - this is the sound of release from the shackles of errors and fuss.
OM - transforms pride and conceit; MA - jealousy and envy;
Nor - attachment and selfish desires;
P - ignorance and confusion;
Me - greed and greed;
Hung - hatred and anger.
4) Mantra personifies the purity of the body, speeches and minds of the Buddha. The second word (Mani - “Pearl”) correlates with an altruistic desire for enlightenment, compassion and love. The third word (Padme - “Lotus Flower”) correlates with wisdom. The fourth word (Hum) personifies the indivisibility of practice (method) and wisdom.
"The whole universe is like a precious stone or a crystal located in the center of my heart or in the core of the lotus, which I am; it is manifested, it glows in my heart"
5) The Dalai Lama XIV (Tenzin Giazo) explains that the mantra personifies the purity of the body, speeches and minds of the Buddha. The second word (Mani - “Pearl”) correlates with an altruistic desire for enlightenment, compassion and love. The third word (Padme - “Lotus Flower”) correlates with wisdom. The fourth word (Hum) personifies the indivisibility of practice (method) and wisdom.
Tibetan mantra Om Mani Peme Hong and Mantra Avalokitashvars in the melodic performance of the Taiwanese Buddhist monk choir - both solo and accompanied by folk instruments. The melodies are rather Taiwanese than Tibetan, but it sounds beautiful.