Елена Уайт - 032 Введение. Духовные дары
текст песни
24
0 человек. считает текст песни верным
0 человек считают текст песни неверным
Елена Уайт - 032 Введение. Духовные дары - оригинальный текст песни, перевод, видео
- Текст
- Перевод
032 Введение. Духовные дары
ДУХОВНЫЕ ДАРЫ
(том I) ВВЕДЕНИЕ
Дар пророчества проявился в церкви с возникновением иудеев как избранного народа, и хотя вследствие упадка их духовной жизни он несколько столетий отсутствовал, все же в конце иудейского периода он появился снова как предвестник Мессии. Захария, отец Иоанна Крестителя, "исполнился Духа Святого и пророчествовал". Симеон, человек благочестивый и богобоязненный, ожидавший утешения Израиля, вошел по внушению Духа в храм и пророчествовал об Иисусе, говоря о Нем: "Свет к просвещению язычников и в славу народа Твоего Израиля". Анна - пророчица также "говорила о Нем всем ожидавшим избавления в Иерусалиме". Но не было между пророками большего, чем Иоанн Креститель, избранного Богом для того, чтобы представить Израилю "Агнца Божия, Который берет на Себя грехи всего мира".
Христианский период начался с излития Святого Духа и тогда среди верующих появилось множество различных даров. Они были так обильны, что ап. Павел, обращаясь к Коринфской церкви, мог сказать: "Каждому дается проявление Духа на пользу", каждому в церкви, а не в мире, как многие применяют это место.
После великого отступления духовные дары стали проявляться реже и по-видимому, на этом основании многие современные христиане считают, что они были ограничены периодом ранней христианской церкви. Но спрашивается, не произошло ли исчезновение этих даров вследствие заблуждений и неверия церкви? И когда народ Божий вернется к вере и жизни первых христиан (чего он непременно достигнет путем возвещения заповедей Божьих и веры в Иисуса), то не воспроизведет ли и не умножит ли "Поздний дождь" эти дары? По аналогии мы имеем все основания ожидать их. Несмотря на [134] отступление в течение иудейского периода, последний начался и закончился особенными проявлениями Духа Божия. И было бы ошибочно полагать, что христианский период (свет которого по сравнению с откровениями в Ветхом Завете подобен солнечному, если его сравнить со слабыми лучами луны), ознаменовавшийся столь славным началом, закончится во тьме. Если особенное проявление Духа было необходимо для того, чтобы приготовить людей к Первому пришествию Христа, то насколько же более оно необходимо для приготовления их к Его Второму пришествию, особенно если учесть, что последние дни чреваты серьезной опасностью в связи с проявлением ложных пророков, которые будут иметь силу творить великие знамения и чудеса, чтобы обольстить если возможно и избранных. Наш Спаситель, давая нам поручение, говорит следующее:
"Идите по всему миру и проповедуйте Евангелие всей твари. Кто будет веровать и креститься, спасен будет, а кто не будет веровать, осужден будет. Уверовавших же будут сопровождать сии знамения: именем Моим будут изгонять бесов, будут говорить новыми языками, будут брать змей, и если что смертоносное выпьют, не повредит им. Возложат руки на больных и они будут здоровыми". Марк. 16:15-18.
Перевод Кемпбелла говорит: "Эти чудесные силы посетят верующих". Духовные дары получили не только апостолы, но и все верующие. Посему стоит вопрос: "Кто получит их? - Те, которые верят. Как долго они будут продолжаться? - Нет ограничения во времени; обетование исполняется параллельно с великим поручением проповедовать Евангелие и простирается в своем действии к последнему верующему".
Между тем, нередко возражают, что помощь в виде даров была оказана только апостолам и тем, кто поверил через их проповедь. Когда же они исполнили свое поручение и Евангелие утвердилось, то дары, якобы, прекратились в том поколении. Посмотрим, было ли в действительности великое Евангельское поручение выполнено тем поколением христиан.
"Итак, - читаем мы, - [135] идите, и научите все народы, крестя их во имя Отца, и Сына и Святого Духа, уча их соблюдать все, что Я повелел вам; и се Я с вами во все дни, до скончания века" (Матф. 28:19. 20).
Обетование Господа, выраженное в словах: "Се, Я с вами во все дни, до скончания века", - свидетельствует о том, что проповедь Евангелия не должна была ограничиться рамками первоапостольской церкви. Спаситель не говорит: "Я с вами, апостолы, до скончания века", но Он говорит: "Я с вами до скончания века". Было бы ошибочно утверждать, что под этими словами подразумевается иудейский период, так как он уже окончился со смертью Христа на кресте. Отсюда можно заключить, что проповедь Евангелия и веры в него по-прежнему будет сопровождаться теми же духовными дарами. Поручение, которое в свое время получили апостолы, распространяется на весь христианский период. Следовательно, дары исчезли лишь по причине духовного отступления и снова появятся, когда вера и жизнь современных христиан будут соответствовать вере и жизни христиан первых веков.
Из 1Кор. 12:28 мы видим, что Господь наделил Свою церковь различными духовными дарами и они должны в ней оставаться. К такому заключению мы приходим на основании того, что не находим в Писании никаких текстов, указывающих на их отмену. Где доказательство того, что они отм?6?
ДУХОВНЫЕ ДАРЫ
(том I) ВВЕДЕНИЕ
Дар пророчества проявился в церкви с возникновением иудеев как избранного народа, и хотя вследствие упадка их духовной жизни он несколько столетий отсутствовал, все же в конце иудейского периода он появился снова как предвестник Мессии. Захария, отец Иоанна Крестителя, "исполнился Духа Святого и пророчествовал". Симеон, человек благочестивый и богобоязненный, ожидавший утешения Израиля, вошел по внушению Духа в храм и пророчествовал об Иисусе, говоря о Нем: "Свет к просвещению язычников и в славу народа Твоего Израиля". Анна - пророчица также "говорила о Нем всем ожидавшим избавления в Иерусалиме". Но не было между пророками большего, чем Иоанн Креститель, избранного Богом для того, чтобы представить Израилю "Агнца Божия, Который берет на Себя грехи всего мира".
Христианский период начался с излития Святого Духа и тогда среди верующих появилось множество различных даров. Они были так обильны, что ап. Павел, обращаясь к Коринфской церкви, мог сказать: "Каждому дается проявление Духа на пользу", каждому в церкви, а не в мире, как многие применяют это место.
После великого отступления духовные дары стали проявляться реже и по-видимому, на этом основании многие современные христиане считают, что они были ограничены периодом ранней христианской церкви. Но спрашивается, не произошло ли исчезновение этих даров вследствие заблуждений и неверия церкви? И когда народ Божий вернется к вере и жизни первых христиан (чего он непременно достигнет путем возвещения заповедей Божьих и веры в Иисуса), то не воспроизведет ли и не умножит ли "Поздний дождь" эти дары? По аналогии мы имеем все основания ожидать их. Несмотря на [134] отступление в течение иудейского периода, последний начался и закончился особенными проявлениями Духа Божия. И было бы ошибочно полагать, что христианский период (свет которого по сравнению с откровениями в Ветхом Завете подобен солнечному, если его сравнить со слабыми лучами луны), ознаменовавшийся столь славным началом, закончится во тьме. Если особенное проявление Духа было необходимо для того, чтобы приготовить людей к Первому пришествию Христа, то насколько же более оно необходимо для приготовления их к Его Второму пришествию, особенно если учесть, что последние дни чреваты серьезной опасностью в связи с проявлением ложных пророков, которые будут иметь силу творить великие знамения и чудеса, чтобы обольстить если возможно и избранных. Наш Спаситель, давая нам поручение, говорит следующее:
"Идите по всему миру и проповедуйте Евангелие всей твари. Кто будет веровать и креститься, спасен будет, а кто не будет веровать, осужден будет. Уверовавших же будут сопровождать сии знамения: именем Моим будут изгонять бесов, будут говорить новыми языками, будут брать змей, и если что смертоносное выпьют, не повредит им. Возложат руки на больных и они будут здоровыми". Марк. 16:15-18.
Перевод Кемпбелла говорит: "Эти чудесные силы посетят верующих". Духовные дары получили не только апостолы, но и все верующие. Посему стоит вопрос: "Кто получит их? - Те, которые верят. Как долго они будут продолжаться? - Нет ограничения во времени; обетование исполняется параллельно с великим поручением проповедовать Евангелие и простирается в своем действии к последнему верующему".
Между тем, нередко возражают, что помощь в виде даров была оказана только апостолам и тем, кто поверил через их проповедь. Когда же они исполнили свое поручение и Евангелие утвердилось, то дары, якобы, прекратились в том поколении. Посмотрим, было ли в действительности великое Евангельское поручение выполнено тем поколением христиан.
"Итак, - читаем мы, - [135] идите, и научите все народы, крестя их во имя Отца, и Сына и Святого Духа, уча их соблюдать все, что Я повелел вам; и се Я с вами во все дни, до скончания века" (Матф. 28:19. 20).
Обетование Господа, выраженное в словах: "Се, Я с вами во все дни, до скончания века", - свидетельствует о том, что проповедь Евангелия не должна была ограничиться рамками первоапостольской церкви. Спаситель не говорит: "Я с вами, апостолы, до скончания века", но Он говорит: "Я с вами до скончания века". Было бы ошибочно утверждать, что под этими словами подразумевается иудейский период, так как он уже окончился со смертью Христа на кресте. Отсюда можно заключить, что проповедь Евангелия и веры в него по-прежнему будет сопровождаться теми же духовными дарами. Поручение, которое в свое время получили апостолы, распространяется на весь христианский период. Следовательно, дары исчезли лишь по причине духовного отступления и снова появятся, когда вера и жизнь современных христиан будут соответствовать вере и жизни христиан первых веков.
Из 1Кор. 12:28 мы видим, что Господь наделил Свою церковь различными духовными дарами и они должны в ней оставаться. К такому заключению мы приходим на основании того, что не находим в Писании никаких текстов, указывающих на их отмену. Где доказательство того, что они отм?6?
032 Introduction. Spiritual gifts
Spiritual gifts
(Volume i) Introduction
The gift of prophecy manifested itself in the church with the emergence of the Jews as a chosen people, and although, due to the decline of their spiritual life, he was absent for several centuries, nevertheless at the end of the Jewish period, he appeared again as a harbinger of the Messiah. Zachariah, the father of John the Baptist, "was fulfilled by the Holy Spirit and prophesied." Simeon, a pious and God -fearing person, awaiting the consolation of Israel, entered the temple to suggest the spirit and prophesied about Jesus, saying about him: "Light to the enlightenment of the Gentiles and the glory of your Israeli people." Anna - the prophetess also "spoke about him to all those who expected in Jerusalem." But there was no more between the prophets than John the Baptist, chosen by God, in order to introduce the Israel of the "Lamb of God, who takes on sins of the whole world."
The Christian period began with the outcome of the Holy Spirit and then many different gifts appeared among believers. They were so abundant that ap. Paul, turning to the Corinthian Church, could say: “Everyone is given manifestation of the spirit to the benefit,” everyone in the church, and not in the world, as many use this place.
After the great retreat, spiritual gifts began to appear less often and, apparently, on this basis, many modern Christians believe that they were limited by the period of the early Christian church. But the question is, did the disappearance of these gifts occur due to the delusions and unbelief of the church? And when the people of God return to the faith and the life of the first Christians (which he will certainly achieve by posting the commandments of God and faith in Jesus), will these gifts be reproduced and not multiply? By analogy, we have every reason to expect them. Despite [134] the retreat during the Jewish period, the latter began and ended with special manifestations of the Spirit of God. And it would be a mistake to believe that the Christian period (whose light is similar to the sunny in comparison with revelations in the Old Testament, if compared with the weak rays of the moon), marked by such a glorious beginning, will end in darkness. If a special manifestation of the Spirit was necessary in order to prepare people for the first coming of Christ, then how much more it is necessary to prepare them for His second coming, especially if you take into account that the last days are fraught with a serious danger in connection with the manifestation of false prophets that will be To have the power to create great signs and miracles in order to seduce, if possible, the elect. Our Savior, giving us an assignment, says the following:
"Go around the world and preach the gospel of the whole creature. Who will believe and be baptized, will be saved and who will not believe will be condemned. They will be accompanied by these signs: they will expel demons, they will speak new languages, take snakes And if something is deadly drink, they will not hurt them. They will put their hands on the sick and they will be healthy. " Mark. 16: 15-18.
The Translation of Kempbella says: "These wonderful forces will visit believers." Spiritual gifts received not only the apostles, but all believers. Therefore, the question is: "Who will receive them? - those who believe. How long will they continue? - There is no restriction in time; the promise is performed in parallel with the Great Order to preach the gospel and extends in its action to the last believer."
Meanwhile, they often object that the help in the form of gifts was provided only by the apostles and those who believed through their sermon. When they fulfilled their assignment and the Gospel established himself, the gifts supposedly stopped in that generation. Let's see if the great gospel assignment was actually carried out by that generation of Christians.
“So,” we read, “[135] go, and teach all the nations, baptizing them in the name of the Father, and the Son and the Holy Spirit, to learn them to observe everything that I commanded you; And I am with you all days, before The ends of the century ”(Matt. 28:19. 20).
The promise of the Lord, expressed in the words: “Se, I am with you all the days, until the end of the century,” indicates that the preaching of the gospel should not have limited himself to the framework of the Pervopostol Church. The Savior does not say: "I am with you, the apostles, until the end of the century," but he says: "I am with you until the end of the century." It would be a mistake to argue that these words mean the Jewish period, since it has already ended with the death of Christ on the cross. From this we can conclude that the preaching of the gospel and faith in it will still be accompanied by the same spiritual gifts. The order, which the apostles received at one time, spreads throughout the Christian period. Consequently, the gifts disappeared only due to spiritual retreat and will appear again when the faith and life of modern Christians will correspond to the faith and life of the Christians of the first centuries.
From 1 Cor. 12:28 We see that the Lord endowed His Church with various spiritual gifts and they must remain in it. We come to such a conclusion on the basis that we do not find any texts in the Scriptures indicating their cancellation. Where is the proof that they are? 6?
Spiritual gifts
(Volume i) Introduction
The gift of prophecy manifested itself in the church with the emergence of the Jews as a chosen people, and although, due to the decline of their spiritual life, he was absent for several centuries, nevertheless at the end of the Jewish period, he appeared again as a harbinger of the Messiah. Zachariah, the father of John the Baptist, "was fulfilled by the Holy Spirit and prophesied." Simeon, a pious and God -fearing person, awaiting the consolation of Israel, entered the temple to suggest the spirit and prophesied about Jesus, saying about him: "Light to the enlightenment of the Gentiles and the glory of your Israeli people." Anna - the prophetess also "spoke about him to all those who expected in Jerusalem." But there was no more between the prophets than John the Baptist, chosen by God, in order to introduce the Israel of the "Lamb of God, who takes on sins of the whole world."
The Christian period began with the outcome of the Holy Spirit and then many different gifts appeared among believers. They were so abundant that ap. Paul, turning to the Corinthian Church, could say: “Everyone is given manifestation of the spirit to the benefit,” everyone in the church, and not in the world, as many use this place.
After the great retreat, spiritual gifts began to appear less often and, apparently, on this basis, many modern Christians believe that they were limited by the period of the early Christian church. But the question is, did the disappearance of these gifts occur due to the delusions and unbelief of the church? And when the people of God return to the faith and the life of the first Christians (which he will certainly achieve by posting the commandments of God and faith in Jesus), will these gifts be reproduced and not multiply? By analogy, we have every reason to expect them. Despite [134] the retreat during the Jewish period, the latter began and ended with special manifestations of the Spirit of God. And it would be a mistake to believe that the Christian period (whose light is similar to the sunny in comparison with revelations in the Old Testament, if compared with the weak rays of the moon), marked by such a glorious beginning, will end in darkness. If a special manifestation of the Spirit was necessary in order to prepare people for the first coming of Christ, then how much more it is necessary to prepare them for His second coming, especially if you take into account that the last days are fraught with a serious danger in connection with the manifestation of false prophets that will be To have the power to create great signs and miracles in order to seduce, if possible, the elect. Our Savior, giving us an assignment, says the following:
"Go around the world and preach the gospel of the whole creature. Who will believe and be baptized, will be saved and who will not believe will be condemned. They will be accompanied by these signs: they will expel demons, they will speak new languages, take snakes And if something is deadly drink, they will not hurt them. They will put their hands on the sick and they will be healthy. " Mark. 16: 15-18.
The Translation of Kempbella says: "These wonderful forces will visit believers." Spiritual gifts received not only the apostles, but all believers. Therefore, the question is: "Who will receive them? - those who believe. How long will they continue? - There is no restriction in time; the promise is performed in parallel with the Great Order to preach the gospel and extends in its action to the last believer."
Meanwhile, they often object that the help in the form of gifts was provided only by the apostles and those who believed through their sermon. When they fulfilled their assignment and the Gospel established himself, the gifts supposedly stopped in that generation. Let's see if the great gospel assignment was actually carried out by that generation of Christians.
“So,” we read, “[135] go, and teach all the nations, baptizing them in the name of the Father, and the Son and the Holy Spirit, to learn them to observe everything that I commanded you; And I am with you all days, before The ends of the century ”(Matt. 28:19. 20).
The promise of the Lord, expressed in the words: “Se, I am with you all the days, until the end of the century,” indicates that the preaching of the gospel should not have limited himself to the framework of the Pervopostol Church. The Savior does not say: "I am with you, the apostles, until the end of the century," but he says: "I am with you until the end of the century." It would be a mistake to argue that these words mean the Jewish period, since it has already ended with the death of Christ on the cross. From this we can conclude that the preaching of the gospel and faith in it will still be accompanied by the same spiritual gifts. The order, which the apostles received at one time, spreads throughout the Christian period. Consequently, the gifts disappeared only due to spiritual retreat and will appear again when the faith and life of modern Christians will correspond to the faith and life of the Christians of the first centuries.
From 1 Cor. 12:28 We see that the Lord endowed His Church with various spiritual gifts and they must remain in it. We come to such a conclusion on the basis that we do not find any texts in the Scriptures indicating their cancellation. Where is the proof that they are? 6?
Другие песни исполнителя: