Радио ВЕРА - Евангелие от Матфея, Глава 4, стих 25, Глава 5, стихи 1-13.
текст песни
44
0 человек. считает текст песни верным
0 человек считают текст песни неверным
Радио ВЕРА - Евангелие от Матфея, Глава 4, стих 25, Глава 5, стихи 1-13. - оригинальный текст песни, перевод, видео
- Текст
- Перевод
Евангелие от Матфея, Глава 4, стих 25, Глава 5, стихи 1-13.
25 И следовало за Ним множество народа из Галилеи и Десятиградия, и Иерусалима, и Иудеи, и из-за Иордана.
ГЛАВА 5.
1 Увидев народ, Он взошел на гору; и, когда сел, приступили к Нему ученики Его.
2 И Он, отверзши уста Свои, учил их, говоря:
3 Блаженны нищие духом, ибо их есть Царство Небесное.
4 Блаженны плачущие, ибо они утешатся.
5 Блаженны кроткие, ибо они наследуют землю.
6 Блаженны алчущие и жаждущие правды, ибо они насытятся.
7 Блаженны милостивые, ибо они помилованы будут.
8 Блаженны чистые сердцем, ибо они Бога узрят.
9 Блаженны миротворцы, ибо они будут наречены сынами Божиими.
10 Блаженны изгнанные за правду, ибо их есть Царство Небесное.
11 Блаженны вы, когда будут поносить вас и гнать и всячески неправедно злословить за Меня.
12 Радуйтесь и веселитесь, ибо велика ваша награда на небесах: так гнали и пророков, бывших прежде вас.
13 Вы – соль земли. Если же соль потеряет силу, то чем сделаешь ее соленою? Она уже ни к чему негодна, как разве выбросить ее вон на попрание людям.
Комментирует иеромонах Феоктист Игумнов.
Церковь, основываясь на только что услышанных нами словах Господа Иисуса Христа и многовековом опыте Своих святых утверждает, что существует некая чёткая последовательность восхождения к святости и, следовательно, к Богу. Церковь говорит, что невозможно стать гонимым за Имя Христово, если, к примеру, ты не стал миротворцем. А стать миротворцем невозможно без кротости. Невозможно оказаться на верхней ступени, не пройдя нижние. Невозможно проехать на лифте сразу на верхний этаж, христианская лестница восхождения к Богу не подразумевает наличия лифтов и эскалаторов. Лестницу восхождения к Богу необходимо самостоятельно пройти от первой ступени до последней. Конечно, скорость восхождения может сильно разниться. История Церкви знает самые разные примеры скорости достижения верхних ступеней лестницы Христовых заповедей. К примеру, житие преподобного Симеона Столпника говорит, что преподобный Симеон начал своё христианское восхождение будучи тринадцатилетним мальчиком. Его аскетические подвиги удивляли современников и вместе с удивлением они вызывали сомнение в том, Бог ли источник и причина этой аскезы. Рассказывают, что для проверки к преподобному Симеону были посланы старшие монахи с повелением сойти с места, то есть оставить подвиг. И преподобный Симеон послушал старших. Тем самым он показал, что низшие ступени духовного восхождения им уже пройдены, что он имеет кротость и чистоту, что он стал миротворцем.
Если вдруг в какой-то момент нам начинает казаться, что мы подвизаемся за правду и потому бываем гонимы, что те напасти, которым мы подвергаемся, происходят во имя Христово, то стоит себя проверить: а не проломились ли подо мной ступеньки, есть ли во мне кротость? Слышу ли я и слушаю ли окружающих? И свободно ли моё сердце от нечистых, скверных и страстных движений?
И если ответ на хотя бы один из этих вопросов будет отрицательным, то, увы, гонения и напасти не имеют отношения ко Христу и Его правде, они всего лишь следствие нашей неуживчивости и, подчас, глухоты. А раз так, то стоит переключить все своё внимание на самую первую ступень восхождения — на нищету духовную, которая есть очень непростое умение не мыслить о себе много и видеть свою неправду.
25 И следовало за Ним множество народа из Галилеи и Десятиградия, и Иерусалима, и Иудеи, и из-за Иордана.
ГЛАВА 5.
1 Увидев народ, Он взошел на гору; и, когда сел, приступили к Нему ученики Его.
2 И Он, отверзши уста Свои, учил их, говоря:
3 Блаженны нищие духом, ибо их есть Царство Небесное.
4 Блаженны плачущие, ибо они утешатся.
5 Блаженны кроткие, ибо они наследуют землю.
6 Блаженны алчущие и жаждущие правды, ибо они насытятся.
7 Блаженны милостивые, ибо они помилованы будут.
8 Блаженны чистые сердцем, ибо они Бога узрят.
9 Блаженны миротворцы, ибо они будут наречены сынами Божиими.
10 Блаженны изгнанные за правду, ибо их есть Царство Небесное.
11 Блаженны вы, когда будут поносить вас и гнать и всячески неправедно злословить за Меня.
12 Радуйтесь и веселитесь, ибо велика ваша награда на небесах: так гнали и пророков, бывших прежде вас.
13 Вы – соль земли. Если же соль потеряет силу, то чем сделаешь ее соленою? Она уже ни к чему негодна, как разве выбросить ее вон на попрание людям.
Комментирует иеромонах Феоктист Игумнов.
Церковь, основываясь на только что услышанных нами словах Господа Иисуса Христа и многовековом опыте Своих святых утверждает, что существует некая чёткая последовательность восхождения к святости и, следовательно, к Богу. Церковь говорит, что невозможно стать гонимым за Имя Христово, если, к примеру, ты не стал миротворцем. А стать миротворцем невозможно без кротости. Невозможно оказаться на верхней ступени, не пройдя нижние. Невозможно проехать на лифте сразу на верхний этаж, христианская лестница восхождения к Богу не подразумевает наличия лифтов и эскалаторов. Лестницу восхождения к Богу необходимо самостоятельно пройти от первой ступени до последней. Конечно, скорость восхождения может сильно разниться. История Церкви знает самые разные примеры скорости достижения верхних ступеней лестницы Христовых заповедей. К примеру, житие преподобного Симеона Столпника говорит, что преподобный Симеон начал своё христианское восхождение будучи тринадцатилетним мальчиком. Его аскетические подвиги удивляли современников и вместе с удивлением они вызывали сомнение в том, Бог ли источник и причина этой аскезы. Рассказывают, что для проверки к преподобному Симеону были посланы старшие монахи с повелением сойти с места, то есть оставить подвиг. И преподобный Симеон послушал старших. Тем самым он показал, что низшие ступени духовного восхождения им уже пройдены, что он имеет кротость и чистоту, что он стал миротворцем.
Если вдруг в какой-то момент нам начинает казаться, что мы подвизаемся за правду и потому бываем гонимы, что те напасти, которым мы подвергаемся, происходят во имя Христово, то стоит себя проверить: а не проломились ли подо мной ступеньки, есть ли во мне кротость? Слышу ли я и слушаю ли окружающих? И свободно ли моё сердце от нечистых, скверных и страстных движений?
И если ответ на хотя бы один из этих вопросов будет отрицательным, то, увы, гонения и напасти не имеют отношения ко Христу и Его правде, они всего лишь следствие нашей неуживчивости и, подчас, глухоты. А раз так, то стоит переключить все своё внимание на самую первую ступень восхождения — на нищету духовную, которая есть очень непростое умение не мыслить о себе много и видеть свою неправду.
Gospel from Matthew, chapter 4, verse 25, chapter 5, verses 1-13.
25 and followed him a lot of people from Galilee and Tith Grade, and Jerusalem, and Jews, and because of Jordan.
Chapter 5.
1 Seeing the people, he climbed the mountain; And when sat down, his students began to.
2 And he, rejected their mouth, taught them, saying:
3 Blessed Spirit, because they are the kingdom of heaven.
4 Blessed crying, for they will console.
5 Blessed are meek, for they inherit the land.
6 Blessed are the accurauous and thirsty truth, for they will be satisfied.
7 Blessed are merciful, for they will be pardon.
8 Blessed with a pure heart, for they are like God.
9 Blessed peacekeepers, for they will be identified with the Sons of God.
10 Blessed, expelled for the truth, for they are the kingdom of heaven.
11 Blessed are you when they will diagnose you and drive and in every way it is unjuvenated for me.
12 Rejoice and have fun, for your award is great in heaven: so chasing and prophets that have been before you.
13 You are the salt of the Earth. If the salt will lose force, then what will make it salty? She is already indulged by anything, how to throw it out on the breakdown of people.
Comments on Ieromona Faoktist Igmenov.
The church, based on the words of the Lord Jesus Christ and the centuries-old experience of His saints that we have just heard the words of Lord Jesus Christ, argues that there is a clear sequence of ascent to holiness and, therefore, to God. The church says that it is impossible to become persecuted for the name of Christ, if, for example, you did not become a peacemaker. And it is impossible to become a peacemaker without meekness. It is impossible to be on the upper step, without passing the lower. It is impossible to drive on the elevator immediately to the top floor, the Christian climbing staircase towards God does not mean the presence of elevators and escalators. The ladder of climbing God must independently go from the first stage to the last. Of course, the speed of ascent can vary greatly. The history of the church knows a variety of examples of the speed of achieving the upper steps of the Staircase of Christ Commandments. For example, the lives of the St. Simeon of the Stattle says that the Rev. Simeon began his Christian climb being a thirteen-year-old boy. His ascetic feats were surprised by contemporaries and together with surprise they caused doubt whether the source and the cause of this aqueous. It is believed that the senior monks with the command were sent to check to Reverend Simeon, that is, leave the feat. And Rev. Simeon listened to the elders. Thus, he showed that the lower steps of spiritual climbing them were already passing, which he has the meekness and purity that he became a peacemaker.
If suddenly, at some point it begins to seem to seem to us that we will be launched for the truth and therefore we are gonyama that those who are exposed to, are taking place in the name of Christ, then it costs themselves: and whether the steps under me were broken me meekness? Do I hear and listen to others? Is my heart freely from unclean, bad and passionate movements?
And if the answer to at least one of these issues will be negative, then, alas, persecution and misfortune are not related to Christ and his truth, they are just a consequence of our opposition and, sometimes deafness. And if so, it is necessary to switch all your attention to the very first stage of climbing - on the spiritual poverty, which is a very difficult ability not to think a lot about myself and see your wrong.
25 and followed him a lot of people from Galilee and Tith Grade, and Jerusalem, and Jews, and because of Jordan.
Chapter 5.
1 Seeing the people, he climbed the mountain; And when sat down, his students began to.
2 And he, rejected their mouth, taught them, saying:
3 Blessed Spirit, because they are the kingdom of heaven.
4 Blessed crying, for they will console.
5 Blessed are meek, for they inherit the land.
6 Blessed are the accurauous and thirsty truth, for they will be satisfied.
7 Blessed are merciful, for they will be pardon.
8 Blessed with a pure heart, for they are like God.
9 Blessed peacekeepers, for they will be identified with the Sons of God.
10 Blessed, expelled for the truth, for they are the kingdom of heaven.
11 Blessed are you when they will diagnose you and drive and in every way it is unjuvenated for me.
12 Rejoice and have fun, for your award is great in heaven: so chasing and prophets that have been before you.
13 You are the salt of the Earth. If the salt will lose force, then what will make it salty? She is already indulged by anything, how to throw it out on the breakdown of people.
Comments on Ieromona Faoktist Igmenov.
The church, based on the words of the Lord Jesus Christ and the centuries-old experience of His saints that we have just heard the words of Lord Jesus Christ, argues that there is a clear sequence of ascent to holiness and, therefore, to God. The church says that it is impossible to become persecuted for the name of Christ, if, for example, you did not become a peacemaker. And it is impossible to become a peacemaker without meekness. It is impossible to be on the upper step, without passing the lower. It is impossible to drive on the elevator immediately to the top floor, the Christian climbing staircase towards God does not mean the presence of elevators and escalators. The ladder of climbing God must independently go from the first stage to the last. Of course, the speed of ascent can vary greatly. The history of the church knows a variety of examples of the speed of achieving the upper steps of the Staircase of Christ Commandments. For example, the lives of the St. Simeon of the Stattle says that the Rev. Simeon began his Christian climb being a thirteen-year-old boy. His ascetic feats were surprised by contemporaries and together with surprise they caused doubt whether the source and the cause of this aqueous. It is believed that the senior monks with the command were sent to check to Reverend Simeon, that is, leave the feat. And Rev. Simeon listened to the elders. Thus, he showed that the lower steps of spiritual climbing them were already passing, which he has the meekness and purity that he became a peacemaker.
If suddenly, at some point it begins to seem to seem to us that we will be launched for the truth and therefore we are gonyama that those who are exposed to, are taking place in the name of Christ, then it costs themselves: and whether the steps under me were broken me meekness? Do I hear and listen to others? Is my heart freely from unclean, bad and passionate movements?
And if the answer to at least one of these issues will be negative, then, alas, persecution and misfortune are not related to Christ and his truth, they are just a consequence of our opposition and, sometimes deafness. And if so, it is necessary to switch all your attention to the very first stage of climbing - on the spiritual poverty, which is a very difficult ability not to think a lot about myself and see your wrong.
Другие песни исполнителя: