ABC

Хор Московского Сретенского монастыря - Канон Святой Пасхи
текст песни

22

0 человек. считает текст песни верным

0 человек считают текст песни неверным

Хор Московского Сретенского монастыря - Канон Святой Пасхи - оригинальный текст песни, перевод, видео

ПАСХАЛЬНЫЙ КАНОН, составленный прп. Иоанном Дамаскиным (VIII в.)

Глас 1.

Песнь 1.

Ирмос: Воскресения день, просветимся, людие: Пасха, Господня Пасха! От смерти бо к жизни и от земли к небеси Христос Бог нас преведе, победную поющия.

Припев: Христос воскресе из мертвых.

Очистим чувствия и узрим неприступным светом Воскресения Христа блистающася, и радуйтеся рекуща, ясно да услышим, победную поюще.

Небеса убо достойно да веселятся, земля же да радуется, да празднует же мир, видимый же весь и невидимый: Христос бо воста, веселие вечное.

Таже ектениа, и возглас: Яко Твоя держава, и Твое есть Царство, и сила, и слава Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков.

Песнь 3.

Ирмос: Приидите, пиво пием новое, не от камене неплодна чудодеемое, но нетления источник, из гроба одождивша Христа, в Немже утверждаемся.

Ныне вся исполнишася света, небо же и земля, и преисподняя: да празднует убо вся тварь востание Христово, в немже утверждается.

Вчера спогребохся Тебе, Христе, совостаю днесь воскресшу Тебе, сраспинахся Тебе вчера. Сам мя спрослави, Спасе, во Царствии Твоем.

Таже ектениа, и возглас: Яко Ты еси Бог наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Ипакои, глас 4:

Предварившия утро яже о Марии, и обретшия камень отвален от гроба, слышаху от Ангела: во свете присносущнем Сущаго с мертвыми что ищете, яко человека? Видите гробныя пелены, тецыте и миру проповедите, яко воста Господь, умертвивый смерть, яко есть Сын Бога, спасающаго род человеческий.

И чтение в Григории Богослове, егоже начало: На стражи моей стану: По чтении же паки вжигают свещи братия.

Песнь 4.

Ирмос: На Божественней стражи богоглаголивый Аввакум да станет с нами и покажет светоносна Ангела, ясно глаголюща: днесь спасение миру, яко воскресе Христос, яко Всесилен.

Мужеский убо пол, яко разверзый девственную утробу, явися Христос: яко человек же, Агнец наречеся: непорочен же, яко невкусен скверны, наша Пасха, и яко Бог истинен совершен речеся.

Яко единолетный агнец, благословенный нам венец Христос, волею за всех заклан бысть, Пасха чистительная, и паки из гроба красное правды нам возсия Солнце.

Богоотец убо Давид, пред сенным ковчегом скакаше играя, людие же Божии святии, образов сбытие зряще, веселимся Божественне, яко воскресе Христос, яко Всесилен.

Ектениа, и возглас: Яко Благ и Человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Песнь 5.

Ирмос: Утренюем утреннюю глубоку и вместо мира песнь принесем Владыце, и Христа узрим правды Солнце, всем жизнь возсияюща.

Безмерное Твое благоутробие, адовыми узами содержимии зряще, к свету идяху, Христе, веселыми ногами, Пасху хваляще вечную.

Приступим, свещеноснии, исходящу Христу из гроба, яко жениху, и спразднуем любопразднственными чинми Пасху Божию спасительную.

Ектениа, и возглас: Яко святися и прославися пречестное и великолепое имя Твое, Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков.

Песнь 6.

Ирмос: Снизшел еси в преисподняя земли и сокрушил еси вереи вечныя, содержащия связанныя, Христе, и тридневен, яко от кита Иона, воскресл еси от гроба.

Сохранив цела знамения, Христе, воскресл еси от гроба, ключи Девы не вредивый в рождестве Твоем, и отверзл еси нам райския двери.

Спасе мой, живое же и нежертвенное заколение, яко Бог Сам Себе волею привел Отцу, совоскресил еси всероднаго Адама, воскрес от гроба.

Ектениа, и возглас: Ты бо еси Царь мира и Спас душ наших, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Таже кондак, глас 8:

Аще и во гроб снизшел еси, Безсмертне, но адову разрушил еси силу и воскресл еси, яко победитель, Христе Боже, женам мироносицам вещавый: радуйтеся, и Твоим апостолом мир даруяй, падшим подаяй воскресение.

Икос: Еже прежде солнца Солнце зашедшее иногда во гроб, предвариша ко утру, ищущия яко
Easter canon compiled by St. John Damaskin (VIII century)

Glass 1.

Song 1.

Irmos: Resurrection Day, enlighten, people: Easter, Lord Easter! From the death of Bo to life and from earth to heaven, Christ God is a preceding of us, victorious singing.

Chorus: Christ is risen from the dead.

We cleanse the feelings and see the impregnable light of the resurrection of Christ shining, and rejoice at the river, clearly, let us hear, victorious.

The heaven is worthy of worthy, let the earth rejoice, may the world celebrate the world, visible and invisible: Christ is more, eternal cheerfulness.

The same Ektenia, and an exclamation: like your power, and yours is the kingdom, and strength, and the glory of the Father, and the Son, and the Holy Spirit, now and ever and forever centuries.

Song 3.

Irmos: Come, a new beer, not from the stone is not a miraculous, but the source, the source, from the coffin of Christ, is affirmed in the same way.

Now the whole is full of light, the sky and the earth, and the underworld: may the whole creature of Christ celebrate the land, in the same way, is affirmed in the same way.

Yesterday, I rumbled to you, Christ, I will resurrectly resurrect you, shake you yesterday. Say myself, save me, in your kingdom.

Ektenia, and an exclamation: like you are our God, and we send the glory to you, the Father, and the Son, and the Holy Spirit, now, and forever and ever.

Ipakoi, voice 4:

Having pre -having the morning about Mary, and the acquaintance of the stone is dumped from the coffin, hearing from the angel: in the light, we will take the bows with the dead, what are you looking for, as a man? See the tomb of the veil, Tetseta and the world, pronounce, as the Ostasta, the Lord, the dead death, as the Son of God, the rescue of the human race.

And the reading in Gregory the Theologian, he also began: I will become the guardians: by reading packs, the candles of the brethren arrange.

Song 4.

Irmos: On the Divine Guardians, the God -headed Avvakum will become with us and shows the luminiferous angel, clearly a verbal: now salvation to the world, as if risen Christ, as omnipotent.

The masculine slander, as an open to the virgin womb, appeared Christ: as a man, the lamb here: it is blank, as it was badly bad, our Easter, and as a god is true, is true.

As for the sole lamb, blessed to us by the crown of Christ, by the will of all the slashes, the Easter is purifying, and packs from the coffin of red truth to the sun is omitted to us.

The God -Totan Wobo David, playing before the hassle of the Hall, but the people of God's holy, images of the Seeing sight, we have fun divine, as the risen by Christ, as it is omnipotent.

Ektenia, and an exclamation: as if the good and the human lover is God, and we send the glory to you, the father, and the son, and the Holy Spirit, now, and forever and ever.

Song 5.

Irmos: We will morning the morning and instead of the world of the song we will bring the Lady of the Lady, and Christ will see the Sun, all the life of the Solo.

Your immense good -resistant, with hellish bonds of contents, to the light of Idahu, Christ, cheerful legs, Easter praise is eternal.

We proceed, the glimmer, proceed to Christ from the tomb, like the groom, and we will handle the losers of the Easter of God for the saving.

Ektenia, and an exclamation: like a sainless and glorified by your name, your father, father, and son, and the Holy Spirit, now and ever and forever and ever.

Song 6.

Irmos: Yes, thouns into the underworld and crushed the eternal faith containing the bound, Christ, and Tridnevn, as if from China, Jonah, he was risen from the coffin.

Preserving the signs, Christ, he was resurrected from the coffin, the Keys of the Virgin are not harmful in your Christmas, and opened the paradise doors to us.

My rescue, a living and non -yellowing lawsuit, as a god, brought himself by the will to his Father, spared the whole Adam, rose from the coffin.

Ektenia, and an exclamation: you are the king of the world and saved our souls, and we send glory to you, the father, and the son, and the Holy Spirit, now and ever, and forever and ever.

The same kondak, voice 8:

As soon as the coffin, if the coffin, was miserable, but the Adova destroyed the power and resurrected, as the winner, Christ God, the wives of the myrrh -bearing broadcasts: Rejoice, and give your apostle the world, fallen resurrection.

Ikos: before the sun, the sun sometimes entered into the coffin, having pre -pre -in the morning, looking for like

Другие песни исполнителя:

Все тексты Хор Московского Сретенского монастыря

Верный ли текст песни?  Да | Нет