Валаамская Литургия - Херувимская
текст песни
69
0 человек. считает текст песни верным
0 человек считают текст песни неверным
Валаамская Литургия - Херувимская - оригинальный текст песни, перевод, видео
- Текст
- Перевод
Херувимская песнь
Глубокое таинственное значение Великого входа, все те думы и чувства, которые он должен возбуждать в сердцах молящихся, изображаются следующею молитвою, называемою “Херувимской песнью”.
Иже херувимы тайно образующие, и животворящей Троице трисвятую песнь припевающе, всякое ныне житейское отложим попечение. Яко да Царя всех подъимем, ангельскими невидимо дориносима чинми. Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.
Мы, таинственно изображающие херувимов и воспевающие животворящей Троице трисвятую песнь, теперь отложим все житейские заботы, чтобы поднять Царя всех, Которого невидимо и торжественно сопровождают ангельские чины с пением “аллилуиа”.
Хотя Херувимская песнь обыкновенно при исполнении разделяется Великим входом на две части, на самом же деле она представляет одну стройную связную молитву, настолько цельную, что на всем ее протяжении нельзя поставить ни од ной точки.
Св. Церковь этой песнью делает, как бы такое воззвание: “Мы, которые в момент перенесения Св. Даров таинственно напоминаем херувимов и вместе с ними поем “Трисвятую песнь” Св. Троице, в эти минуты оставим все земные заботы, всякое житейское, греховное попечение, — обновимся, очистимся душею, чтобы нам поднять Царя славы, Которого в настоящие минуты поднимают невидимо Ангельские воинства — (подобно тому, как в древности воины поднимали на щитах своего царя) и песнословят, а затем и благоговейно принять, причаститься”.
Во время пения певцами первой части Херувимской песни, священник тайно читает молитву, в ко торой просит Господа сподобить его достойно совершить Св. Евхаристию. В этой молитве высказывается мысль, что Иисус Христос есть одновременно и приносимое Существо, как Св. Агнец, и приносящий Совершитель жертвы, как Небесный Первосвященник.
Прочитав затем трижды с простертыми крестообразно руками (в знак усиленного моления), молитву “Иже херувимы”, священник вместе с диаконом переходит к жертвеннику. Здесь, покадив Св. Дары, священник полагает на левое плечо диакона “воздух”, покрывавший дискос и потир, а на главу — дискос; сам же берет Св. Чашу, и оба вместе выходят северными дверями, в преднесении подсвечника.
По милости Твоего Единородного Сына, с Которым Ты прославляешься, с пресвятым, благим, подающим жизнь Св. Духом, во все времена.
Словами этого возгласа Св. Церковь выражает ту мысль, что надеяться на получение благодати Св. Духа для освящения священнослужителей молящихся и представленных честных Даров можно в силу “щедрот”, то есть милосердия Господа нашего Иисуса Христа.
Глубокое таинственное значение Великого входа, все те думы и чувства, которые он должен возбуждать в сердцах молящихся, изображаются следующею молитвою, называемою “Херувимской песнью”.
Иже херувимы тайно образующие, и животворящей Троице трисвятую песнь припевающе, всякое ныне житейское отложим попечение. Яко да Царя всех подъимем, ангельскими невидимо дориносима чинми. Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.
Мы, таинственно изображающие херувимов и воспевающие животворящей Троице трисвятую песнь, теперь отложим все житейские заботы, чтобы поднять Царя всех, Которого невидимо и торжественно сопровождают ангельские чины с пением “аллилуиа”.
Хотя Херувимская песнь обыкновенно при исполнении разделяется Великим входом на две части, на самом же деле она представляет одну стройную связную молитву, настолько цельную, что на всем ее протяжении нельзя поставить ни од ной точки.
Св. Церковь этой песнью делает, как бы такое воззвание: “Мы, которые в момент перенесения Св. Даров таинственно напоминаем херувимов и вместе с ними поем “Трисвятую песнь” Св. Троице, в эти минуты оставим все земные заботы, всякое житейское, греховное попечение, — обновимся, очистимся душею, чтобы нам поднять Царя славы, Которого в настоящие минуты поднимают невидимо Ангельские воинства — (подобно тому, как в древности воины поднимали на щитах своего царя) и песнословят, а затем и благоговейно принять, причаститься”.
Во время пения певцами первой части Херувимской песни, священник тайно читает молитву, в ко торой просит Господа сподобить его достойно совершить Св. Евхаристию. В этой молитве высказывается мысль, что Иисус Христос есть одновременно и приносимое Существо, как Св. Агнец, и приносящий Совершитель жертвы, как Небесный Первосвященник.
Прочитав затем трижды с простертыми крестообразно руками (в знак усиленного моления), молитву “Иже херувимы”, священник вместе с диаконом переходит к жертвеннику. Здесь, покадив Св. Дары, священник полагает на левое плечо диакона “воздух”, покрывавший дискос и потир, а на главу — дискос; сам же берет Св. Чашу, и оба вместе выходят северными дверями, в преднесении подсвечника.
По милости Твоего Единородного Сына, с Которым Ты прославляешься, с пресвятым, благим, подающим жизнь Св. Духом, во все времена.
Словами этого возгласа Св. Церковь выражает ту мысль, что надеяться на получение благодати Св. Духа для освящения священнослужителей молящихся и представленных честных Даров можно в силу “щедрот”, то есть милосердия Господа нашего Иисуса Христа.
Kheruvim Song
The deep mysterious meaning of the Great Entrance, all those Duma and the feelings, which he must be excited in the hearts of praying, are depicted by the following prayer, called the "Cheruvim Song".
It is also cherubs secretly generators, and a life-giving trinity, a three-minded song. Yako yes king everyone submitted, Angelic Invisible Dorinosim Chinimi. Alliluia, allyluie, allylujia.
We, mysteriously depicting cherubs and challenge the life-giving Triizvyuty Song, now we will postpone all the everyday worries to raise the king of all who are invisible and solemnly accompany Angelic ranks with the singing "Allilouia".
Although the Cheruvim Song is usually divided into two parts at the performance, in fact, it represents one slender connected prayer, so solid that it is impossible to put any point at all.
St. The Church of this song does, as if such a appeal: "We, who at the time of the transfer of St. Gifts, mysteriously remind Cherubimov and, with them, sing" Trisiety Song "of St. Trinitz, at these moments, leave all the earthly worries, every life, sinful Popping, - We are already updated, Clean the soul so that we are raising the king of glory, which in the real minutes they raise the invisible angels - (just as in the antiquity of the warriors raised their king) and pested, and then and be rejected, coming up. "
During singing the singers of the first part of the Kheruvim Song, the priest secretly reads a prayer, in which the Lord asks to exercise him to adequately commit St. The Eucharist. In this prayer, the idea is expressed that Jesus Christ is at the same time a progressive creature as St. Lamb, and bringing a victim's committee as a heavenly high priest.
After reading, then three times with sharp cruciform hands (as a sign of enhanced prayer), the prayer "ie is cherub", the priest along with Deacon moves to the altar. Here by sharing sv. Gifts, the priest believes on the left arm of the "air" deacon, which covered the discos and the pace, and on the chapter - disk; Himself takes St. Bowl, and both together go out with the northern doors, in the deposit of the candlestick.
By the grace of your only begotten son, with whom you are glorifying, with the Most Holy, good, the life of St. Spirit, at all times.
With the words of this exclamation of St. Church expresses the idea that it is possible to hope for the grace of sv. The spirit for the consecration of the clergymen of the praying and presented honest gifts is due to the "generous", that is, the mercy of the Lord of our Jesus Christ.
The deep mysterious meaning of the Great Entrance, all those Duma and the feelings, which he must be excited in the hearts of praying, are depicted by the following prayer, called the "Cheruvim Song".
It is also cherubs secretly generators, and a life-giving trinity, a three-minded song. Yako yes king everyone submitted, Angelic Invisible Dorinosim Chinimi. Alliluia, allyluie, allylujia.
We, mysteriously depicting cherubs and challenge the life-giving Triizvyuty Song, now we will postpone all the everyday worries to raise the king of all who are invisible and solemnly accompany Angelic ranks with the singing "Allilouia".
Although the Cheruvim Song is usually divided into two parts at the performance, in fact, it represents one slender connected prayer, so solid that it is impossible to put any point at all.
St. The Church of this song does, as if such a appeal: "We, who at the time of the transfer of St. Gifts, mysteriously remind Cherubimov and, with them, sing" Trisiety Song "of St. Trinitz, at these moments, leave all the earthly worries, every life, sinful Popping, - We are already updated, Clean the soul so that we are raising the king of glory, which in the real minutes they raise the invisible angels - (just as in the antiquity of the warriors raised their king) and pested, and then and be rejected, coming up. "
During singing the singers of the first part of the Kheruvim Song, the priest secretly reads a prayer, in which the Lord asks to exercise him to adequately commit St. The Eucharist. In this prayer, the idea is expressed that Jesus Christ is at the same time a progressive creature as St. Lamb, and bringing a victim's committee as a heavenly high priest.
After reading, then three times with sharp cruciform hands (as a sign of enhanced prayer), the prayer "ie is cherub", the priest along with Deacon moves to the altar. Here by sharing sv. Gifts, the priest believes on the left arm of the "air" deacon, which covered the discos and the pace, and on the chapter - disk; Himself takes St. Bowl, and both together go out with the northern doors, in the deposit of the candlestick.
By the grace of your only begotten son, with whom you are glorifying, with the Most Holy, good, the life of St. Spirit, at all times.
With the words of this exclamation of St. Church expresses the idea that it is possible to hope for the grace of sv. The spirit for the consecration of the clergymen of the praying and presented honest gifts is due to the "generous", that is, the mercy of the Lord of our Jesus Christ.
Другие песни исполнителя: