Prp Nikodim Svyatogorets - Часть 2. Глава 1 О Пресвятом Таинстве Евхаристии
текст песни
30
0 человек. считает текст песни верным
0 человек считают текст песни неверным
Prp Nikodim Svyatogorets - Часть 2. Глава 1 О Пресвятом Таинстве Евхаристии - оригинальный текст песни, перевод, видео
- Текст
- Перевод
Глава первая
О Пресвятом Таинстве Евхаристии
До сих пор я предлагал тебе, любезный читатель, о четырех орудиях, потребных тебе к одолению врагов в невидимой брани, как то:
о ненадеянии на себя,
о надежде непоколебимой на Бога,
о противостоянии греху и борьбе с ним
и о молитве.
Теперь я хочу указать тебе еще на иное некое могущественное в сем деле орудие, а именно на Пресвятое Таинство Евхаристии.
Таинство сие как между Таинствами есть самое высшее, так и в числе орудий духовных есть самое сильное и врагопоразительное.
Четыре орудия, о которых мы говорили, получают силу свою от благодатных сил и даров, стяжанных нам Кровию Христовою;
Таинство же сие и есть самая Кровь Христова и самое Тело Христово, с присущием Самого Христа Бога.
Теми четырьмя орудиями боремся с врагами мы силою Христовою;
в сем же Христос Господь поражает врагов наших нами или вместе с нами.
Ибо кто вкушает Тело Христово и пиет Кровь Его, тот со Христом пребывает и Христос с ним, как Он Сам сказал: Ядый Мою плоть и пияй Мою кровь во Мне пребывает, и Аз в нем (Ин. 6, 56).
Посему, когда одерживаем мы победу над врагами, то это Кровь Христова побеждает их, как написано в Апокалипсисе: И тии победиша его (диавола-клеветника) кровию Агнчею (Апок. 12, 11).
Сие святейшее Таинство, сие всепобедительное орудие, паче же Христос, сущий в сем Таинстве, может быть действенно приемлемо двояким образом:
во-первых, таинственно, в Таинстве Тела и Крови Христовых, с достодолжным приготовлением, т. е. сокрушением, исповедью, очищением чрез епитимию и потребным пощением;
во-вторых, духовно и мысленно в уме и сердце.
Первое может иметь место столь часто, сколько это возможно, по обстоятельствам внешним, внутреннему состоянию и по усмотрению духовного отца;
а второе - каждое мгновение, так что тебе можно всегда иметь в руках сие всемощное оружие и ограждаться им от врагов непрестанно.
Внемли же сему и Святых Христовых Таин причащайся сколько можно чаще, как только имеешь разрешение от духовного отца своего;
мысленно же и духовно вкушать Христа Господа ревнуй непрерывно, к чему руководство предложено тебе мною в предыдущих главах о молитве.
О Пресвятом Таинстве Евхаристии
До сих пор я предлагал тебе, любезный читатель, о четырех орудиях, потребных тебе к одолению врагов в невидимой брани, как то:
о ненадеянии на себя,
о надежде непоколебимой на Бога,
о противостоянии греху и борьбе с ним
и о молитве.
Теперь я хочу указать тебе еще на иное некое могущественное в сем деле орудие, а именно на Пресвятое Таинство Евхаристии.
Таинство сие как между Таинствами есть самое высшее, так и в числе орудий духовных есть самое сильное и врагопоразительное.
Четыре орудия, о которых мы говорили, получают силу свою от благодатных сил и даров, стяжанных нам Кровию Христовою;
Таинство же сие и есть самая Кровь Христова и самое Тело Христово, с присущием Самого Христа Бога.
Теми четырьмя орудиями боремся с врагами мы силою Христовою;
в сем же Христос Господь поражает врагов наших нами или вместе с нами.
Ибо кто вкушает Тело Христово и пиет Кровь Его, тот со Христом пребывает и Христос с ним, как Он Сам сказал: Ядый Мою плоть и пияй Мою кровь во Мне пребывает, и Аз в нем (Ин. 6, 56).
Посему, когда одерживаем мы победу над врагами, то это Кровь Христова побеждает их, как написано в Апокалипсисе: И тии победиша его (диавола-клеветника) кровию Агнчею (Апок. 12, 11).
Сие святейшее Таинство, сие всепобедительное орудие, паче же Христос, сущий в сем Таинстве, может быть действенно приемлемо двояким образом:
во-первых, таинственно, в Таинстве Тела и Крови Христовых, с достодолжным приготовлением, т. е. сокрушением, исповедью, очищением чрез епитимию и потребным пощением;
во-вторых, духовно и мысленно в уме и сердце.
Первое может иметь место столь часто, сколько это возможно, по обстоятельствам внешним, внутреннему состоянию и по усмотрению духовного отца;
а второе - каждое мгновение, так что тебе можно всегда иметь в руках сие всемощное оружие и ограждаться им от врагов непрестанно.
Внемли же сему и Святых Христовых Таин причащайся сколько можно чаще, как только имеешь разрешение от духовного отца своего;
мысленно же и духовно вкушать Христа Господа ревнуй непрерывно, к чему руководство предложено тебе мною в предыдущих главах о молитве.
Chapter first
About the Blessed Sacrament of the Eucharist
Until now, I offered you, my dear reader, about the four guns, which you need to overcome enemies in an invisible battle, such as:
About the non -renewal of yourself
about the hope of an unshakable to God,
About the confrontation between sin and the fight against it
And about prayer.
Now I want to point you to another some kind of powerful tool in this case, namely, to the Most Holy Sacrament of the Eucharist.
This sacrament, both between the sacraments, is the highest and among the spiritual guns is the strongest and most enormous.
Four guns that we talked about receive their strength from the blessed forces and gifts, stored for us with the blood of Christ;
The sacrament is this and the very blood of Christ and the very body of Christ, with the inherent of Christ himself.
With those four guns we fight with enemies, we by the power of Christ;
In this, Christ the Lord impresses our enemies with us or with us.
For whoever tastes the body of Christ and drinks His blood, He abides with Christ and Christ with Him, as He himself said: my flesh is venomous and my blood is in me, and in him (John 6, 56).
Therefore, when we win the enemies, this blood of Christ defeats them, as it is written in the Apocalypse: and Tii wins His (Klevetnik devil) with the blood of Agrice (Apoc. 12, 11).
This Holiness Sacrament, this all -conober weapon, moreover, Christ, who is in this mystery, can be effective acceptable in a double way:
Firstly, mysteriously, in the sacrament of the Body and Blood of Christ, with converting preparation, that is, crushing, confession, cleansing through penitentiary and required by the idea;
Secondly, spiritually and mentally in mind and heart.
The first may take place as often as possible, by the circumstances of the external, internal state and at the discretion of the spiritual father;
And the second is every moment, so you can always have this omnipotent weapon in your hands and protect it from enemies constantly.
Inhabited this and the holy of Christ the mysties, take communion as much as possible, as soon as you have permission from your spiritual father;
Mentally and spiritually tasting the Lord, jealous continuously, to which the leadership of me in the previous chapters about prayer is offered to you.
About the Blessed Sacrament of the Eucharist
Until now, I offered you, my dear reader, about the four guns, which you need to overcome enemies in an invisible battle, such as:
About the non -renewal of yourself
about the hope of an unshakable to God,
About the confrontation between sin and the fight against it
And about prayer.
Now I want to point you to another some kind of powerful tool in this case, namely, to the Most Holy Sacrament of the Eucharist.
This sacrament, both between the sacraments, is the highest and among the spiritual guns is the strongest and most enormous.
Four guns that we talked about receive their strength from the blessed forces and gifts, stored for us with the blood of Christ;
The sacrament is this and the very blood of Christ and the very body of Christ, with the inherent of Christ himself.
With those four guns we fight with enemies, we by the power of Christ;
In this, Christ the Lord impresses our enemies with us or with us.
For whoever tastes the body of Christ and drinks His blood, He abides with Christ and Christ with Him, as He himself said: my flesh is venomous and my blood is in me, and in him (John 6, 56).
Therefore, when we win the enemies, this blood of Christ defeats them, as it is written in the Apocalypse: and Tii wins His (Klevetnik devil) with the blood of Agrice (Apoc. 12, 11).
This Holiness Sacrament, this all -conober weapon, moreover, Christ, who is in this mystery, can be effective acceptable in a double way:
Firstly, mysteriously, in the sacrament of the Body and Blood of Christ, with converting preparation, that is, crushing, confession, cleansing through penitentiary and required by the idea;
Secondly, spiritually and mentally in mind and heart.
The first may take place as often as possible, by the circumstances of the external, internal state and at the discretion of the spiritual father;
And the second is every moment, so you can always have this omnipotent weapon in your hands and protect it from enemies constantly.
Inhabited this and the holy of Christ the mysties, take communion as much as possible, as soon as you have permission from your spiritual father;
Mentally and spiritually tasting the Lord, jealous continuously, to which the leadership of me in the previous chapters about prayer is offered to you.
Другие песни исполнителя: