The Original Dixieland Jazz Band - Tiger Rag
текст песни
27
0 человек. считает текст песни верным
0 человек считают текст песни неверным
The Original Dixieland Jazz Band - Tiger Rag - оригинальный текст песни, перевод, видео
- Текст
- Перевод
Original Dixieland Jazz Band
Квинтет (труба, кларнет, тромбон, фортепиано и ударные инструменты), ставший в конце второго десятилетия ХХ века символом новоорлеанского джаза. Первый ансамбль белых музыкантов, игравший в стиле негритянских составов. Под таким названием появился в Чикаго в 1914 году, а в 1916 году попытался "завоевать" Нью-Йорк. 19 января 1917 года квинтет начал регулярно выступать в одном из ресторанов Райзенвебера и сумел записать свою музыку на пластинки, опередив более талантливые аутентичные негритянские коллективы. Это привело к некоторой переоценке его роли в истории джаза в создании так называемого горячего стиля.
В названии ансамбля впервые были использованы термины "диксиленд" и "джаз" (первоначально писали Jass). Постоянный состав — Ник Ла Рокка (труба), Лэрри Шилдс (кларнет), Эдди Эдвардс (тромбон), Генри Рагас (фортепиано), Тони Сбарборо (ударные). До совместной деятельности все музыканты работали в Чикаго и внимательно следили за игрой негритянских коллег — в частности Ник Ла Рокка внимательно изучал все исполнительские приемы Джека Папы Лэйна и Джо Кинга Оливера. Историки утверждают, что только Эдди Эдвардс умел читать ноты, и он же настаивал на том, чтобы выступления квинтета напоминали водевильные шоу (иногда он двигал кулису тромбона ногой).
Огромный успех принесли записи Darktown Strutters’ Ball, Indiana, Livery Stable Blues, Dixie Jass One Step, Tiger Rag, Fidgety Feet. В 1919 году квинтет произвел фурор в Англии, затем вернулся в Нью-Йорк и продержался до 1925 года. Альберт Николас говорил: "Мы называли музыку Ла Рокки “джазом Микки Мауса”, потому что это была танцевальная музыка, которая устраивала белых, не знавших других ритмов". А сам Ла Рокка заявлял: "Мы — музыкальные анархисты".
Тем не менее квинтет оставил след в истории раннего джаза и в какой-то степени способствовал появлению таких замечательных белых музыкантов, как Бикс Байдербек. В 50-е годы трубач Дон Флауэр и кларнетист Джордж Филлипс перезаписали ранние пластинки ансамбля, а в 1960 году Ник Ла Рокка опубликовал книгу The Story Of The ODJB, в которой утверждал, что он изобрел джаз, а негритянские музыканты украли у него это изобретение.
Записи:
# Original Dixieland Jazz In Hi-Fi (1957)
# Sensation! 1917–20 (1983)
# The Complete Original Dixieland Jazz Band. 1917–36 (1988)
Квинтет (труба, кларнет, тромбон, фортепиано и ударные инструменты), ставший в конце второго десятилетия ХХ века символом новоорлеанского джаза. Первый ансамбль белых музыкантов, игравший в стиле негритянских составов. Под таким названием появился в Чикаго в 1914 году, а в 1916 году попытался "завоевать" Нью-Йорк. 19 января 1917 года квинтет начал регулярно выступать в одном из ресторанов Райзенвебера и сумел записать свою музыку на пластинки, опередив более талантливые аутентичные негритянские коллективы. Это привело к некоторой переоценке его роли в истории джаза в создании так называемого горячего стиля.
В названии ансамбля впервые были использованы термины "диксиленд" и "джаз" (первоначально писали Jass). Постоянный состав — Ник Ла Рокка (труба), Лэрри Шилдс (кларнет), Эдди Эдвардс (тромбон), Генри Рагас (фортепиано), Тони Сбарборо (ударные). До совместной деятельности все музыканты работали в Чикаго и внимательно следили за игрой негритянских коллег — в частности Ник Ла Рокка внимательно изучал все исполнительские приемы Джека Папы Лэйна и Джо Кинга Оливера. Историки утверждают, что только Эдди Эдвардс умел читать ноты, и он же настаивал на том, чтобы выступления квинтета напоминали водевильные шоу (иногда он двигал кулису тромбона ногой).
Огромный успех принесли записи Darktown Strutters’ Ball, Indiana, Livery Stable Blues, Dixie Jass One Step, Tiger Rag, Fidgety Feet. В 1919 году квинтет произвел фурор в Англии, затем вернулся в Нью-Йорк и продержался до 1925 года. Альберт Николас говорил: "Мы называли музыку Ла Рокки “джазом Микки Мауса”, потому что это была танцевальная музыка, которая устраивала белых, не знавших других ритмов". А сам Ла Рокка заявлял: "Мы — музыкальные анархисты".
Тем не менее квинтет оставил след в истории раннего джаза и в какой-то степени способствовал появлению таких замечательных белых музыкантов, как Бикс Байдербек. В 50-е годы трубач Дон Флауэр и кларнетист Джордж Филлипс перезаписали ранние пластинки ансамбля, а в 1960 году Ник Ла Рокка опубликовал книгу The Story Of The ODJB, в которой утверждал, что он изобрел джаз, а негритянские музыканты украли у него это изобретение.
Записи:
# Original Dixieland Jazz In Hi-Fi (1957)
# Sensation! 1917–20 (1983)
# The Complete Original Dixieland Jazz Band. 1917–36 (1988)
Original Dixieland Jazz Band
Quintet (pipe, clarinet, thrombone, piano and percussion instruments), which at the end of the second decade of the twentieth century with a symbol of the New Orleans jazz. The first ensemble of white musicians, playing in the style of Negro compositions. Under this name appeared in Chicago in 1914, and in 1916 he tried to "conquer" New York. On January 19, 1917, the Quintet began regularly performed in one of the restaurants of Razezenweber and managed to record his music on records, ahead of more talented authentic black groups. This led to some revaluation of his role in the history of jazz in creating the so -called hot style.
In the name of the ensemble, the terms "dixiland" and "jazz" were used for the first time (JASS originally wrote). Permanent composition - Nick La Rockka (Pipe), Larry Shields (Clarnet), Eddie Edwards (thrombone), Henry Ragas (piano), Tony Sbarborough (drums). Before joint activities, all the musicians worked in Chicago and carefully watched the game of Negro colleagues - in particular, Nick La Rockka carefully studied all the performing techniques of Jack Pope Lane and Joe King Oliver. Historians argue that only Eddie Edwards knew how to read notes, and he insisted that Kintet's performances resemble vaudeville shows (sometimes he moves the womb of the thrombone with his foot).
The records were made by Darktown Strutters ’Ball, Indiana, Livery Stable Blues, Dixie Jass One Step, Tiger Rag, Fidgety Feet. In 1919, Quintet produced a splash in England, then returned to New York and lasted until 1925. Albert Nicholas said: "We called La Rocky's music" Jazz Mickey Mouse "because it was dance music, which arranged white, who did not know other rhythms." And La Rockka himself said: "We are musical anarchists."
Nevertheless, the quintet left a mark in the history of early jazz and to some extent contributed to the appearance of such wonderful white musicians as Bix Baydermbek. In the 50s, the trumpeter Don Flawer and clarinetist George Phillips rewrote the early records of the ensemble, and in 1960 Nick La Rockka published the book The Story of the Odjb, in which he claimed that he invented jazz, and Negro musicians stole this invention from him.
Posts:
# Original Dixieland Jazz in Hi-Fi (1957)
# Sensation! 1917–20 (1983)
# The Complete Original Dixieland Jazz Band. 1917–36 (1988)
Quintet (pipe, clarinet, thrombone, piano and percussion instruments), which at the end of the second decade of the twentieth century with a symbol of the New Orleans jazz. The first ensemble of white musicians, playing in the style of Negro compositions. Under this name appeared in Chicago in 1914, and in 1916 he tried to "conquer" New York. On January 19, 1917, the Quintet began regularly performed in one of the restaurants of Razezenweber and managed to record his music on records, ahead of more talented authentic black groups. This led to some revaluation of his role in the history of jazz in creating the so -called hot style.
In the name of the ensemble, the terms "dixiland" and "jazz" were used for the first time (JASS originally wrote). Permanent composition - Nick La Rockka (Pipe), Larry Shields (Clarnet), Eddie Edwards (thrombone), Henry Ragas (piano), Tony Sbarborough (drums). Before joint activities, all the musicians worked in Chicago and carefully watched the game of Negro colleagues - in particular, Nick La Rockka carefully studied all the performing techniques of Jack Pope Lane and Joe King Oliver. Historians argue that only Eddie Edwards knew how to read notes, and he insisted that Kintet's performances resemble vaudeville shows (sometimes he moves the womb of the thrombone with his foot).
The records were made by Darktown Strutters ’Ball, Indiana, Livery Stable Blues, Dixie Jass One Step, Tiger Rag, Fidgety Feet. In 1919, Quintet produced a splash in England, then returned to New York and lasted until 1925. Albert Nicholas said: "We called La Rocky's music" Jazz Mickey Mouse "because it was dance music, which arranged white, who did not know other rhythms." And La Rockka himself said: "We are musical anarchists."
Nevertheless, the quintet left a mark in the history of early jazz and to some extent contributed to the appearance of such wonderful white musicians as Bix Baydermbek. In the 50s, the trumpeter Don Flawer and clarinetist George Phillips rewrote the early records of the ensemble, and in 1960 Nick La Rockka published the book The Story of the Odjb, in which he claimed that he invented jazz, and Negro musicians stole this invention from him.
Posts:
# Original Dixieland Jazz in Hi-Fi (1957)
# Sensation! 1917–20 (1983)
# The Complete Original Dixieland Jazz Band. 1917–36 (1988)